
Nový S-Max bude mať svetovú premiéru na októbrovom autosalóne v Paríži. Teda presne rok po debute rovnomenného konceptu S-Max vo Frankfurte nad Mohanom. Ročný odstup nie je v prípade Fordu, ktorý sa s uvádzaním noviniek do obehu príliš neponáhľa, žiadnym prekvapením. Napokon, stále tu nemáme nové Mondeo. Prekvapením je však fakt, že sériová verzia dostala v porovnaní s nízkym a športovo ladeným konceptom, ktorý navnadil verejnosť na príchod najšportovejšieho MPV planéty, pomerne fádne proporcie.

Rozmery síce Ford nezverejnil, ale vyzerá to tak, že sériový S-Max bude podstatne vyšší. Pochopiteľne, nestretneme sa tu ani s ďalším vychytávkami konceptu, akými boli absentujúci stredový stĺpik, bezrámová konštrukcia okien dverí či bezdotykové otváranie. Dizajn teda musel ustúpiť úžitkovým vlastnostiam. A tie majú byť excelentné. S-Max totiž dostane tri rady sedadiel a ako prvý na svete aj elektrické ovládanie druhej a tretej rady Easy-Fold. Modifikovať usporiadanie sedadiel tak zvládnete jediným tlačidlom. Celkovo ponúkne interiér S-Maxu až 32 kombinácii usporiadania vnútorného priestoru. Očakávajú sa tiež predné ventilované či masážne sedadlá, elektricky nastaviteľný stĺpik riadenia a senzorické otváranie veka kufra.

Potvrdený je tiež príchod systému autonómneho brzdenia, monitorovanie jazdy v jazdnom pruhu, sledovanie vozidiel vo vedľajších prúdoch, aktívny parkovací asistent zvládajúci priečne a pozdĺžne parkovanie, ako aj vyparkovanie, a bočné airbagy pre druhý rad sedadiel. Dosť na to, aby mal S-Max šancu na päť hviezdičiek v testoch Euro NCAP. K tomu pridá adaptívne diódové svetlá s automatickým clonením a najmä premiérový systém adaptívneho riadenia, ktorý bude zabudovaný priamo vo volante. Takéto riadenie bude meniť veľkosť natočenia kolies vzhľadom k polohe volantu podľa okamžitých podmienok, najmä však podľa rýchlosti.

Ani pod kapotou nebude núdza o premiéry. Objaví sa tu totiž novučičké benzínové turbo 1,5 EcoBoost s výkonom 118 kW, ktoré promoval Ford už pred rokom v koncepte. Nad ním bude stáť dvojliter 2,0 EcoBoost (177 kW), kombinovaný výlučne s automatickou prevodovkou. Ponuku doplní naftové trio 2,0 TDCi s výkonmi 80, 110 a 132 kW. Dva silnejšie motory môžu byť spojené s dvojspojkovým automatom Powershift. Najväčšou „bombou“ je ale zavedenie pohonu oboch náprav, ktorý Ford doteraz ignoroval, a ktorého absencia bola veľkou konkurenčnou nevýhodou. Na kúpu sa však ešte netešte. Nový S-Max dorazí na trh až v lete budúceho roka.