
Pre parížsky autosalón si Dacia pripravila dve novinky. Nič zásadne zlomové, napokon, nič také sa ani neočakávalo. Veď v súčasnosti má najmladší výrobný program zo všetkých európskych značiek. K známym menám tak pridá dve atraktívne verzie. Podľa vzoru mimoriadne úspešného Sandera Stepway s lepšie chráneným podvozkom použije rovnaký recept aj v prípade dodávky Dokker a MPV Lodgy. Obe novinky ponesú prívlastok Stepway.

Vyššiu svetlú výšku podvozka však neočakávajte. A aj prečo? Podvozky Dacií sú už dnes naladené na nekvalitné cesty Balkánu, východnej Európy, Ruska, severnej Afriky či Južnej Ameriky, takže tu máme v porovnaní s bežnou produkciou renomovanejších značiek i tak o pár milimetrov viac na podvozku, mäkšie pruženie a lepšiu izoláciu náprav. Dacia preto k Dokkeru a Lodgy Stepway pridá len zopár účelných a zároveň efektných prvkov.

Očakávať môžeme plastovú ochranu podvozka, podbehov, lemov blatníkov, zopár krycích líšt po bokoch karosérie, hliníkové nábehy nárazníkov, strešné lišty a čiernu prednú masku. Ak to pomohlo Sanderu, prečo by nemohla rovnaká rétorika platiť na zákazníkov aj pri Dokkeri a Lodgy? A Dacia to dobre vie. Podobne upravený Dokker už totiž predáva viac ako rok v Turecku a na viacerých trhoch ponúka pre Lodgy takzvaný Off-road paket, ktorý obsahuje väčšinu zo spomínaných prvkov.
Parížska premiéra off-roadovo ladených verzií tak bude vlastne len európskou premiérou. Na informácie o tom, či nové Stepway prírastky Dacie použijú len silnejšie pohonné jednotky, alebo prevezmú kompletnú ponuku motorov pre Dokker a Lodgy, si budeme musieť ešte pár dní počkať. V každom prípade možno očakávať nasadenie turbodieselov 1,5 dCi s výkonom 66 alebo 81 kW, benzínového 4-valca 1,6i a preplňovaného motora 1,2 TCe (85 kW).