Rodina „Adamsovcov“ sa rozrastá. Po oplastovanej verzii Rocks s plátennou strechou, ktorá debutovala na jar v Ženeve, tu máme aj čosi ostrejšie. Opel predstaví v Paríži sériovú podobu najsilnejšieho Adama s prívlastkom S. Čistokrvné OPC to síce nie je, no tento miniatúrny hothatch je i tak celkom slušným športovým náradím. Veď pod kapotou má preplňovaný 4-valec 1,4 Turbo Ecotec s výkonom 110 kW a k tomu bohatú zásobu krútiaceho momentu s maximom 200 Nm.
V porovnaní s atmosférickým motorom 1,4 Ecotec je to nárast výkonu až 50 percent a krútiaceho momentu dokonca až o 70 percent. Opel tiež sľubuje plynulú charakteristiku v širokom spektre otáčok. Bodaj by nie. Agregát je vybavený kontinuálnym variabilným časovaním ventilov a turbodúchadlom integrovaným priamo do výfukového potrubia. To znižuje nielen hmotnosť, ale aj zrýchľuje reakcie na požiadavku akcelerácie.
Ľahkému Adamu to v kombinácii so 6-stupňovým manuálom stačí k pokoreniu hranice 200 km/h. A to môže byť v aute s dĺžkou len 3,7 metra poriadna zábava. A ani v akcelerácii na tom nie je veru zle. Na stovku zrýchľuje za 8,5 sekundy, takže súperov by sme mu v jeho triede hľadali len veľmi ťažko. Samozrejme, s výnimkou malosériového Fiatu 500 Abarth či Mini Cooper S, ktorý však medzigeneračne podrástol nad hranicu svojho názvu. Pritom si Adam S za svoje adrenalínové služby pýta priemerne len 6,4 litra benzínu na 100 km.
Adam S je tak v súčasnosti jednou z najsilnejších hračiek svojej triedy. A dáva to najavo aj extrovertným bodykitom. Nechýba kontrastná červená strecha, nadstavba prahov, predný spojler, na túto triede vskutku megalomanské 18-palcové disky kolies či neprehliadnuteľné zadné krídlo umiestnené na nožičkách. Všetko završuje provokatívna koncovka výfuku. Klobúk dole. V časoch, keď majú aj omnoho silnejšie hatchbacky nudný výraz, je Adam S veľkým osviežením.
Samozrejme, zákazníci budú mať na výber z viacerých kombinácií exteriéru. Desať druhov lakov pripadá na karosériu a štyri na strechu. A to isté platí o interiéri. Vyberať možno až zo štyroch druhov sedadiel. Tie najdrahšie nesú značku Recaro a sú čalúnené kožou Morrocana alebo nappa. K dispozícii je červený alebo čierny kožený volant, ale tiež rukovať ručnej brzdy a radiacej páky potiahnutá tým istým materiálom.
Atmosféru dotvára biele alebo červené podsvietenie prístrojov a dverí, ale aj súprava športových podlahových rohoží. Sériovou výbavou ide Adam S tiež nad rámec bežných verzií. V štandarde je elektronická klimatizácia, multimediálne dotykové rozhranie IntelliLink so 7-palcovým displejom a konektivitou so smartfónmi či audiosústava so siedmimi reproduktormi. Exteriér dopĺňajú denné LED svetlá.
Túto vreckovú raketu drží na ceste upravený podvozok s menšou svetlou výškou a výkonnejšia brzdová sústava, za ktorou stojí oddelenie OPC. Čo napokon deklaruje ostro červená farba strmeňov. Upravené bolo aj riadenie a naladenie pružín a tlmičov. Kolesá obúvajú štandardne nízkoprofilové pneumatiky s profilom 225/35 R18, ale k dispozícii je aj civilnejšie a pohodlnejšie obutie na 17-palcových diskoch.
Adam S absolvuje svetovú premiéru na októbrovom autosalóne v Paríži, teda pol roka po debute štúdie. Do predaja sa dostane začiatkom budúceho roka, ale objednávky začne Opel prijímať už v novembri.