Lexus GS 450h ponúka hybridný luxus

Odpoveďou na imidžové modely nemeckých výrobcov je nová generácia modelu GS. Lexus GS 450h k tomu pridáva aj ekologický rozmer.

11.05.2005 09:19
debata

Dizajn si ponecháva všetky typické znaky Lexus. Zdvojené predné reflektory, výrazná maska chladiča, či mimoriadne čisté tvary karosérie. Jemné chrómové doplnky naznečujú luxusný xharakter, zadná časť je však až príliš konzervatívna. Nadčasovú eleganciu signalizuje aj interiér, drevo a hliník sú v prípade Lexusu pravé, nejedná sa o žiadne plastové imitácie.

Majestát diktujú rozmery 4 830 × 1 820 × 1 4­30 milimetrov, čo znamená nárast vo všetkých smeroch pri porovnaní s predchádzajúcou generáciou.

Novinkou je aj systém pasívnej bezpečnosti Pre – Crash safety, ktorý pripravuje posádku v prípade nezvládnutia jazdy na prípadnú kolíziu.

Pod kapotou sa opäť tradične objavia iba benzínové motory. Slabší šesťvalcový trojliter GS 300 s výkonom 249 koní (183 kW) alternuje 4,3 litrový osemvalec GS 4300 s výkonom 283 koní (208 kW), ktorý sa môže pochváliť hodnotou zrýchlenia na 100 km/h za 6,1 sekundy a pritom sľubuje priemernú spotrebu 11,4 l/100 km.

Novinkou je ekologická verzia GS 450 h, ktorá kombinuje benzínový motor až s troma elektromotormi. Na trhu by sa ekolimuzína mala objaviť v roku 2006. Celkový výkon limuzíny výrazne presahuje hranicu 220 kW, to všetko pri priemenej spotrebe dvojlitrového motora.

Lexus 450h kombinuje silu motora V6 3,3 litra s výkonom 155 kW (211 k) so silou elektromotora s výkonom 123 kW. Oba motory pôsobia na prednú nápravu. Zadná náprava je vybavená taktiež elektromotorom, tentoraz však iba s výkonom 45 kW a bez mechanickej väzby na prednú nápravu. To ušetrilo nielen kardanový hriadeľ, ale aj zadný diferenciál. Pohon zadných kolies sa zapína v prípade potreby a supluje tak pohon 4×4.

Zvonka možno hybridnú techniku identifikova iba podľa označenia, v interiéri nájdme namiesto otáčkomera potenciometer ukazujúci aktuálne využitie elktromotora. Aj napriek tomu, že Lexus 450 h by bol schopný sa pohybovať aj s čisto elektrickým pohonom, nemá samostatné tlačidlo ako napríklad Toyota Prius.

debata chyba
Články podľa značiek