Je to veľké prekvapenie. Volkswagen akoby pri novom Pole GTI zabudol na práve ním presadzovaný downsizing a dvojspojkové prevodovky DSG. Pred ekológiou sa rozhodol dať po dlhom čase prednosť radosti z jazdy. Nové Polo GTI sa tak vráti k manuálu a zložitý agregát 1,4 TSI Twincharger s kompresorom a turbodúchadlom nahradí jednoduchším, ale väčším a výkonnejším 4-valcom 1,8 TSI. To veští slušný adrenalín za volantom.
Nový motor má výkon 141 kW a krútiaci moment 320 Nm. V porovnaní so starým Polom GTI je to zlepšenie o 10 kW a až 70 Nm. V spojení so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou tak zrýchli na stovku za 6,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 236 km/h. To z neho urobí najrýchlejšie Polo všetkých čias. V maximálke prekonáva svojho predchodcu o 8 km/h a v zrýchlení na stovku o 0,2 sekundy. Prevodovka DSG síce v ponuke zostane, ale už len za príplatok.
I keď v exteriérovom tuningu sa drží Polo GTI skôr pri zemi, malý hothatch spoznáte na prvý pohľad. Neprehliadnuteľná je predná maska s plástovým výpletom a červenou linkou, decentný bodykit nárazníkov či podbehov, ale aj 17-palcové disky kolies evokujúce väčší Golf GTI. Nechýba ani dvojitá koncovka výfuku a za príplatok celodiódové reflektory. Interiér je obohatený o skosený športový volant, anatomické sedadlá s kontrastným prešívaním či dekorácie z klavírnej černe.
Ďalšie informácie si necháva Volkswagen až na premiéru v Paríži. Je vysoko pravdepodobné, že nové Polo GTI už nemá ďaleko do série a že na trhu sa objaví ešte tento rok.