Emisie CO2 robia dnes výrobcom vrásky na čele. Najmä tým, ktorí sa špecializujú na výkonné športové modely. Mercedes-Benz a jeho divízia AMG však ukazujú, že downsizing sa dá robiť aj pomerne bezbolestným spôsobom. Nový Mercedes-Benz C63 AMG si totiž zachová 8-valcov a nižší objem vykompenzuje dvojicou turbodúchadiel.
Pradoxne, číselné označenie novinky už nebude mať nič spoločné s objemom motora. Ten klesne zo 6,2 na „iba“ štyri litre. Dve turbá ukryté medzi radmi valcov však všetko doženú. Mercedes C63 AMG si dokonca polepší. Maximálny výkon vzrastie z 336 na 375 kW a krútiaci moment zo 600 na 700 Nm. Pokiaľ sú vám tieto čísla povedomé, nemýlite sa.
Nové srdce pochádza od prestížneho darcu – nového kupé Mercedesu-AMG GT. Spojený bude výlučne so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou AMG Speedshift DCT a zadnými kolesami. Na finálne dynamické parametre si však ešte bude musieť počkať. Zatiaľ zverejnil Mercedes len údaj dôležitý pre Brusel – priemerná spotreba sa má pohybovať na úrovni 8,2 litra benzínu na 100 km, to je redukcia o 3,8 litra v porovnaní s predchodcom.
V každom prípade však bude zrýchlenie na stovku vďaka nižšej hmotnosti novinky pod úrovňou 4,5 sekundy, ktoré potrebovala minulá generácia. Maximálna rýchlosť bude pravdepodobne naďalej elektronicky limitovaná na 250 km/h.