Kia T-Hybrid: Lacný hybrid bude tankovať naftu. Ušetrí 20% paliva

V Paríži predstaví Kia novú hybridnú sústavu. Či sa dostane do výroby, zatiaľ nepotvrdila. Každopádne ju testuje v prototype sedanu Optima T-hybrid Concept. Cieľom je znížiť spotrebu, ale aj cenu hybridnej technológie.

25.09.2014 12:00
debata
Novú hybridnú sústavu s naftovým motorom... Foto: Kia
Kia Optima T-Hybrid Concept Novú hybridnú sústavu s naftovým motorom implantovala Kia zatiaľ len do prototypu sedanu Optima. S technológiou, ktorá má ušetriť približne 15 až 20 % paliva, však počíta vo viacerých modeloch.

O príprave technológie T-Hybrid informovala Kia už na jar v Ženeve. V Paríži predvedie výsledok svojej práce, aj keď zatiaľ bez zverejnenia konkrétnych čísiel a času, kedy s ňou plánuje prísť na trh. Každopádne, Kia nie je v oblasti hybridov žiadnym nováčikom. Už dnes ponúka sedan strednej triedy Optima Hybrid s benzínovým motorom 2,0 GDI (110 kW) a asistenčným elektromotorom s výkonom ďalších 35 kilowattov. Tentoraz však predstaví hybridnú technológiu s naftovým agregátom.

O vývoj sa postaralo európske vývojové centrum automobilky. Koncept Otima T-Hybrid bude poháňať známy diesel 1,7 CRDi spárovaný s malým elektromotorom napájaným prostredníctvom oloveno-uhlíkovej batérie (48 V). Tá je podstatne lacnejšia ako Li-ion akumulátor a navyše nevyžaduje aktívne chladenie. I tak dokáže nová hybridná jednotka pri nízkych rýchlostiach a pri jazde ustálenou rýchlosťou poháňať Optimu T-Hybrid bez pomoci spaľovacieho motora.

Najväčším rozdielom medzi súčasnou Optimou... Foto: Kia
Kia Optima T-Hybrid Concept Najväčším rozdielom medzi súčasnou Optimou Hybrid je v použití naftového motora, elektrickom prepĺňaní a uprednostnení lacnejších olovených akumulátorov pred drahými li-ion batériami.

K štandardnej výbave patrí systém štart-stop. Konvenčný alternátor však nahradil nový štartér/generátor s hnacím remeňom, čo znamená, že motor sa dokáže znovu spustiť takmer bez hluku a vibrácií. Vďaka montáži tejto pohonnej jednotky mohli konštruktéri použiť menší akumulátor a štartér. Najväčším prekvapením je elektricky poháňaný kompresor, ktorý dopĺňa klasické turbodúchadlo. Vďaka nemu bude mať naftový 4-valec rýchly nástup a vysoký krútiaci moment už pri nízkych otáčkach.

Zákazníci si podľa Kie budú môcť už v blízkej budúcnosti užívať vyšší výkon a nižšie prevádzkové náklady, no napriek tomu sľubuje aj cenovú dostupnosť. Zároveň však priznáva, že technológia je ešte len v štádiu vývoja. Preto ani počas premiéry v Paríži ešte nezverejní žiadne údaje o výkone a spotrebe tohto konceptu. Cieľom je zvýšenie výkonu a zníženie spotreby v rozmedzí od 15 do 20 %. A to pre každý model, v ktorom sa objaví.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #Concept #koncept #autosalón Paríž 2014 #Kia Optima #Kia T-Hybrid #Kia Optima T-Hybrid
Články podľa značiek