Kia Sorento 2015: Veľké SUV dorazí do Paríža. Bude luxusnejšie

S blížiacou sa európskou premiérou Sorenta uvoľňuje Kia ďalšie informácie k tretej generácii tohto veľkého kórejského SUV. Poznáme dizajn interiéru, ponuku motorov aj nové prvky vybavenia.

26.09.2014 06:00
Kia Sorento - 2015 Foto:
Nové Sorento prekvapuje robustnými a pomerne konzervatívnym proporciami. Čiastočne je inšpirované vlaňajšou štúdiou Kia Cross GT.
debata

Pamätáte sa ešte na prvú generáciu Kie Sorento? Predstavila sa v roku 2002, a hoci disponovala civilne pôsobiacim dizajnom moderného SUV, v podstate išlo o drsný off-road s redukčnou prevodovkou a rámovým podvozkom. Premenu na moderné SUV so samonosnou karosériou odštartovalo Sorento až s príchodom druhej generácie v roku 2009 a tá trvá dodnes. Potvrdzuje to aj jeho tretia generácia, ktorá sa v európskej premiére predstaví už na budúci týždeň v Paríži.

Zmenili sa aj vonkajšie rozmery. Do dĺžky... Foto: Kia
Kia Sorento - 2015 Zmenili sa aj vonkajšie rozmery. Do dĺžky narástlo Sorento takmer o desať centimetrov a osem pribudlo na rázvore.

Nové Sorento bude opäť luxusnejšie a pohodlnejšie. Jeho dizajn sa rodil nielen v domácom štylistickom centre Kie v Kórei, ale aj v Európe a USA. Takže pôjde o globálny model. Možno aj preto stavilo na pomerne konzervatívny štýl a veľmi robustné proporcie. Čiastočne je však inšpirované vlaňajšou štúdiou Kia Cross GT. K novej generácii Kií radí Sorento mohutná tigria maska, no v novom vyhotovení. Rozmermi prekonáva dokonca aj predĺženú verziu koncernového konkurenta – Hyundai Grand Santa Fe. Na dĺžku má totiž 4 780 mm, to je medzigeneračný nárast takmer o 10 centimetrov.

Dominantou zadnej časti sú veľké delené svetlá... Foto: Kia
Kia Sorento - 2015 Dominantou zadnej časti sú veľké delené svetlá s nápadnou grafikou.

O osem centimetrov vzrástol aj rázvor náprav – presne z 2 700 na 2 780 mm. Aerodynamike a jazdným vlastnostiam zas prospeje zníženie výšky o 70 mm, z pôvodných 1 755 na 1 685 mm. Dôležitá je však aj informácia o vyššej tuhosti karosérie. Tá ponúkne nepochybne aj viac priestoru. Tak v interiéri, ako aj v kufri. Pod zadným jednodielnym výklopným vekom s elektrickým ovládaním Smart Power Tailgate máme očakávať až 605 litrov. To v prípade 5-miestneho interiéru, pretože Sorento ponúkne aj sedemmiestne usporiadanie s tretím sklopným radom sedadiel.

Interiér prešiel radikálnou zmenou.... Foto: Kia
Kia Sorento - 2015 Interiér prešiel radikálnou zmenou. Neporovnateľne vyššia je kvalita spracovania a použitých materiálov. Chýbať nebude ani veľké multimediálne rozhranie či ventilované sedadlá.

Stačí pohľad na prvú zverejnenú fotografiu interiéru, aby bolo jasné, že Sorento zamieri spracovaním, kvalitou použitých materiálov a výbavou takmer do prémiových vôd. Napokon, dizajnéri z európskeho centra vo Frankfurte sa pri návrhu palubnej dosky a prístrojového panelu inšpirovali prácou švajčiarskych hodinárskych majstrov. Vrchná časť „palubovky“ bude môcť byť napríklad potiahnutá kožou. V jej centre nájdeme rozmerný displej multimediálneho rozhrania s funkciou Arround-View Monitor, ktorá zobrazuje blízke okolie vozidla pomocou štyroch kamier.

Sorento dostane aj príplatkový tretí rad... Foto: Kia
Kia Sorento - 2015 Sorento dostane aj príplatkový tretí rad sedadiel. V tejto konfigurácii odvezie až siedmich pasažierov.

A budú tu aj ďalšie technické vychytávky. Napríklad vyhrievané a ventilované predné sedadlá a záplava bezpečnostných asistentov vrátane monitorovania slepého uhla zrkadiel či adaptívny tempomat. Zaujímavo pôsobí aj moderný joystick automatickej prevodovky. Kia tiež sľubuje vyšší komfort jazdy. Nielen z dôvodu úplne nového podvozka, ale aj vďaka zníženiu prenosu hluku a vibrácií do interiéru. Pomôže tiež dlhší rázvor. V teréne by zas mala ťažiť z medzigeneračného zväčšenia svetlej výšky.

S blížiacou sa premiérou spresnila Kia aj ponuku motorov pre európsky trh. V podstate tým len potvrdila predpoklad, že pod kapotou Sorenta sa objavia dva dieselové motory – slabší 2,0 CRDi a silnejší 2,2 CRDi. Benzín zastúpi jediný 4-valec 2,4 GDI. So 6-valcom 3,3 V6 GDI v Európe počítať nemôžeme. Výkony aj dynamické parametre ostávajú zatiaľ tajomstvom. Kia ich uvoľní neskôr. Príchod Sorenta na európske trhy sa totiž očakáva až v prvom štvrťroku budúceho roka. Vyrábať sa bude výlučne v Kórei. Neskôr má vo flotile pribudnúť úplne nový hybrid.

Kia Sorento - 2015
Kia Sorento - 2015
+6Kia Sorento - 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #autosalón Paríž 2014 #Kia Sorento
Články podľa značiek