Dlho avizovaná zmena divízie DS na autonómnu značku sa stane realitou už na budúci týždeň v Paríži. Aspoň v Európe. V Číne už totiž DS ako samostatná značka funguje. Má vlastné modely, marketing aj exkluzívnu predajnú sieť. A čosi podobné sa stane aj v Európe. DS má za úlohu vrátiť koncern PSA do prémiového segmentu. Citroën a DS sa teda nadobro oddelia. Kým Citroën zastúpi v koncerne úlohu hráča v mainstreamových vodách, DS sa zameria na náročnejšiu klientelu.
V súvislosti s touto štrukturálnou zmenou, ktorú ma na svedomí šéf koncernu Carlos Tavares, bývalý vysoký manažér aliancie Renault-Nissan, bude mať koncern PSA po prvýkrát na parížskom autosalóne tri samostatné expozície. Peugeot a Citroën doplní stánok DS. Nájdeme tu hneď tri novinky, no zatiaľ nič prevratné. Hlavným ťahákom sa stane už avizovaný koncept DS Divine, ktorý naznačí dizajnový jazyk budúcich modelov. Spoločnosť mu budú robiť známe modely DS3 a DS3 Cabrio v úprave módnej značky Ines de la Fressange Paris.
Pochopiteľne, z kapôt definitívne zmizne logo dvojitého šípu. To je ale len začiatok. DS plánuje totiž rozšíriť ponuku na celkom šesť modelov vrátane luxusnej limuzíny a veľkého SUV. Carlos Tavares má pritom s DS ambiciózne plány. „DS môže byť do roku 2020 rivalom Audi, nevstúpime však do boja s Nemcami, kým nebudeme môcť použiť ich zbrane,“ povedal na konto DS, pre britský Autocar. Zatiaľ bude DS fungovať v Európe podľa Taveresa na spoločných platformách s Citroënom a bez potreby vlastnej dílerskej siete.