Začnime pekne po poriadku – najmenším Jazzom. Ten sa síce v Paríži predstavuje len formou predprodukčného prototypu, no už dnes je jasné, že pod jeho kapotou bude vládnuť celkom nový atmosférický 4-valec 1,3 i-VTEC. Ten nahradí hneď dva staršie agregáty 1,2 i-VTEC (66 kW) a 1,4 i-VTEC (73 kW). Výkon novinky však ostáva zatiaľ tajomstvom, podobne ako spotreba. V každom prípade bude nižšia a to aj vďaka štandardnému nasedeniu 6-stupňovej manuálnej prevodovky. Alternatívou k nej bude prevodovka CVT s kontinuálnou zmenou prevodu.
Druhou novinkou je väčší benzínový 4-valec 1,5 i-VTEC. Ten sa dostane pre zmenu pod kapotu nového kompaktného crossoveru HR-V. Honda je opäť veľmi zdržanlivá, čo sa týka parametrov. Pomôcť si však môžeme údajmi americkej verzie HR-V a japonskej modifikácie s názvom Vezel, ktorých agregát 1,5 i-VTEC dáva vyslovene nadštandardných 96 kW. A to bez turba. Aj v spojení s týmto motorom nasadí Honda 6-stupňový manuál alebo prevodovku CVT. Okrem neho sa pod kapotu HR-V dostane aj diesel 1,6 i-DTEC (88 kW).
A práve s týmto motorom sa spája najväčšia technologická novinka Hondy. Motor 1,6 i-DTEC dostane totiž druhú modifikáciu s výkonom zvýšeným až na 118 kW! Vo veľkom SUV CR-V preto definitívne nahradí starší a väčší agregát 2,2 i-DTEC (110 kW). Vzhľadom na extrémny výkon a krútiaci moment až 350 Nm je vysoko pravdepodobné, že tak, ako je to pri motore 1,6 Twin Turbo Energy od Renaultu, aj Honda si vypomôže dvojicou turbodúchadiel. Pre CR-V by to teda nemala byť žiadna veľká ujma. Novinka má dokonca o 8 kW vyšší výkon, pričom krútiaci moment zostane na pôvodnej úrovni.
V kombinácii s novým agregátom bude CR-V vybavené štandardne pohonom oboch náprav AWD. A k tomu pridá Honda ďalšiu technickú vychytávku. Za príplatok si totiž budete môcť dopriať novú 9-stupňovú automatickú prevodovku. Doteraz Honda ponúkala iba autorsky vyvinutý automat s piatimi prevodovými stupňami. Ten nový bude preto s najväčšou pravdepodobnosťou pochádzať z cudzieho „košiara". Honda sľubuje vďaka novému motoru a prevodovke spotrebu nižšiu až o 20 %. Priemerná konzumácia paliva by sa mala pohybovať na hranici 5,1 litra nafty, čo zodpovedá produkcii 130 g CO2 na kilometer.
Všetky tri nové agregáty patria do novej rodiny úsporných motorov Erath Dreams Technology. Očakávať preto môžeme štart-stop systém aj rekuperáciu brzdnej energie. Bližšie informácie zverejní Honda začiatkom budúceho roka. Jazz, HR-V a CR-V sa totiž dostanú na trh až v roku 2015.