Asterion LPI610–4, ako znie celý názov konceptu, naznačuje, že Lamborghini má predsa len záujem dobehnúť hybridný náskok konkurencie. Hyperšporty Ferrari LaFerrari, konkurenčný britský McLaren P1 alebo nemecké Porsche 918 Spyder už totiž silu elektromotorov dávno využívajú. A z dôvodu emisií sa im nevyhne ani slávny taliansky výrobca pod krídlami Audi. Do Paríža však nepriviezol superšport v pravom zmysle slova. Asterion má síce len dve sedadlá a výkonu na rozdávanie, no núdza nie je ani komfort. Jednoducho, sila „býka“ sa v ňom spája s rozumom. A to naznačuje aj jeho názov.
Asterion nie je ničím iným ako mytologickou bytosťou – napoly býk, napoly človek. A rozlúštiť môžeme aj ďalšie kódové označenie LPI 910–4. LP znamená Longitudinal Posteriore, čo objasňuje pozíciu pozdĺžne uloženého motora v strede, I je „ibrido“, teda hybrid a číslo 910 vyjadruje celkový výkon v konských silách. Štvorka na konci prezrádza pohon všetkých štyroch kolies. Tradícia teda ostala zachovaná – Asterion má silu býka, no zároveň inteligentné využitie výkonu. Nechce byť extrémom len pre nenásytných okruhových maniakov.
Aj preto posúva Asterion dizajn lamba do úplne novej roviny. Po dlhých desaťročiach tu máme býka s oku lahodiacimi krivkami, na míle vzdialenými drsnosti Countachu, Diabla, Huracánu či vrcholového Venena. Ak by sme chceli byť zlí, prirovnali by sme ho ku krížencovi Ferrari a McLarenu či Lotusu. Na Taliana sa podobá prednou časťou, kým tú zadnú akoby navrhovali vo Wokingu. Ak by ste na kapote nenašli logo zúriaceho býka, asi by ste len ťažko predpokladali, že toto auto má čosi spoločné s Lamborghini.
No pár avíz tu predsa len je. Napríklad svetlá s grafikou ležatého Y alebo šesťuholníkové motívy predných sacích otvorov či priehľadného krytu motora, ktorý sa otvára a zatvára podľa potreby. Rovnako atypická je pohonná sústava. Centrálne uložený 10-valec s objemom 5,2 litra a výkonom 449 kW síce dobre poznáme z Huracánu, no tentoraz mu asistuje elektromotor umiestnený medzi motorom a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Ďalšie dva nájdme prednej náprave. Celkový výkon elektrickej sústavy je 212 kW. Spolu to dáva výstup 669 kW, teda rovných 910 koní.
Zásoba elektrickej energie je uložená v li-ion akumulátoroch umiestnených v stredovom tuneli, teda tam, kde by malo mať normálne lambo prevodovku. To zároveň zlepšuje celkové rozloženie hmotnosti. A keďže elektriny, ktorú si Asterion šetrí rekuperáciou alebo dobíjaním, je dosť, zvládne prejsť v režime nulových emisií 50 km maximálnou rýchlosťou do 125 km/h. Zaujímavé je, že v čisto elektrickom móde „Z“ používa len predné elektromotory. No ak chcete od tohto býka viac, je nutné využiť hybridný režim I (Ibrido). Vtedy sa dajú do práce všetky štyri motory.
Na stovku vystrelia Asterion za fascinujúce tri sekundy a svoju prácu skončia až pri rýchlosti 320 km/h. Pomáha aj relatívne nízka hmotnosť. Hybridná technológia síce Asterion zaťažuje 250 kilogramami nadbytočnej hmotnosti, no časť tohto hendikepu vyvažuje masívnym nasadením karbónu a horčíka. Z uhlíkových vlákien je vyrobená prakticky celá karoséria vrátane jednodielnej prednej časti či dverí, ktoré sa otvárajú do strany a zároveň vertikálne. To umožňuje ľahší prístup do dvojmiestneho interiéru. Na pomery lamba je zariadený nevídane luxusne.
Aj preto sa Asterion dištancuje od hyperšportového tria Ferrari, Porsche a McLarenu. Sedadlá sú napríklad v porovnaní s bežnými Lamborghini umiestnené vyššie. Takže Asterion ponúka v kabíne viac priestoru a je pripravený na každodennú službu. A zo sveta luxusných GT pochádzajú aj kvalitné materiály. Kam však Lamborghini konceptom Asterion mieri nie je dnes celkom jasné. Isté je, že predstavuje ochutnávku sériovej hybridnej techniky. Tá sa však pravdepodobne neobjaví v GT ani superšporte, ale v pripravovanom SUV Urus.
A ak by sa Asterion predsa ocitol vo výrobe, portfóliu automobilky by to iste prospelo. Určite viac ako extrovertný nápad so 4-dverovým Estoque z roku 2008, ktoré bolo z tradíciou lamba spojené podstatne menej ako Asterion. Prečo nie? Napokon aj prvé Lamborghini bolo komfortné gran turismo 350 GT z roku 1964. A nasledovali ďalšie. Napríklad slávna Espada zo sedemdesiatych rokov, svojho času vôbec najpredávanejší model značky. Tak prečo by sa história nemohla zopakovať? Ešte tak pridať dve sedadlá…