Hoci sa „reštart“ Peugeotu spája najmä s odľahčeným Peugeotom 208 a, samozrejme, novou tristoosmičkou, konštruovanou v podobnom duchu, v skutočnosti začal Peugeot novú modelovú ofenzívu už v roku 2011 vlajkovou loďou 508. Päťstoosmička nielenže nahradila dva nie príliš úspešné modelové rady 407 a 607, ale bola prvým Peugeotom, ktorý stavil na podstatne konzervatívnejšie hodnoty a najmä na vyššiu kvalitu. A k tomu pridal aj technologickú lahôdku v podobe diesel-hybridnej verzie HYbrid4. Jednoducho, úlohou Peugeotu bolo vyžehliť pošramotenú povesť nízkej kvality a pozdvihnúť imidž značky.
Nová orientácia sa vrátila v podobe 370 000 predaných kusov od roku 2011. Úspech zaznamenal Peugeot 508 aj v Číne, ktorá je jeho druhým výrobným teritóriom. V súčasnosti tu predá až 36 % z celkovej ročnej produkcie tohto modelu. Lenže čas sa nedá zastaviť. Konkurencia v strednej a vyššej strednej triede, kde sa Peugeot 508 hlási, je nemilosrdná. Modernizácia mu má preto priniesť ďalšie posilnenie prémiového statusu. Dotkla sa všetkých troch verzií – od sedanu cez kombi SW až po off-roadovo ladenú verziu RXH s hybridným pohonom.
Prepracovaná je celá predná časť. Peugeot 508 dostal širšiu a horizontálnejšie situovanú prednú masku. Do jej centra sa „presťahovalo“ logo leva, čo mu má dodať reprezentatívnejší charakter. To si vyžiadalo aj úpravy nárazníkov, vodorovnejšie umiestnenej kapoty, blatníkov a, samozrejme, predných svetiel. Tie sa teraz môžu pochváliť novou LED technológiou. Diódové svetlá vo verziách Allure, GT a RXH, nahrádzajúce pôvodné bi-xenóny, obsahujú vpredu celkovo 44 LED diód pre všetky typy svietenia. Zároveň vytvárajú nový svetelný podpis v tvare bumerangu. Len kombi RXH používa denné svetlá v tvare pazúrov.
Nový je tiež zadný nárazník a kapota, ktoré sú od seba vizuálne viac oddelené. Grafika zadných svetiel, ktoré používajú 36 diód, zvýrazňuje horizontálne línie, no nechýbajú ani tri vertikálne „pazúry“. Prepracovaný dizajn sa podpísal aj na miernej zmene celkových rozmerov. Nový Peugeot 508 je o 38 mm dlhší (4 830 mm), z čoho 16 mm pripadá na predný a 22 na zadný previs. To platí pre sedan. Kombi a RXH sú dlhšie len o 5 mm, čo spôsobilo predĺženie predného previsu. Vnútorný priestor ani objem batožinového priestoru však exteriérové prírastky neovplyvnili.
V interiéri je najväčšou zmenou prepracovaný prístrojový panel s elegantnejšou grafikou, no najmä nové multimediálne rozhranie so sedempalcovou dotykovou obrazovkou. Vďaka nej mohol Peugeot zredukovať počet klasických ovládačov a vytvoriť praktický zatvárateľný box na stredovej konzole. Nové rozhranie tiež znamená výhody využitia internetových aplikácií Peugeot Connect Apps, ktoré budú k dispozícii v trinástich európskych krajinách. Vďaka nim získajú majitelia aktuálne informácie o možnosti parkovania, cenách pohonných hmôt, ubytovania alebo aktuálny prehľad o dopravnej situácii.
Päťstoosmička si tiež polepšila vo výbave. K už známym luxusným prvkom ako štvorzónovej klimatizácii a farebnému head-up displeju pridáva napríklad sledovanie mŕtveho uhla zrkadiel a najmä novú parkovaciu kameru. Teda prvky, ktoré sú dnes bežné aj v nižších triedach, no vzhľadom na vek Peugeotu 508 tu stále chýbali.
Technika pod kapotou plní odteraz s predstihom emisnú normu Euro 6. Benzínovú ponuku reprezentujú len dva 4-valce s objemom 1,6 litra, zato jeden nový. Agregát 1,6 THP (121 kW) nahrádza starší motor 1,6 THP (115 kW). Technické zlepšenia spočívajú v kontinuálnom časovaní ventilov a použití turba twin-scroll. Kombinovaný môže byť s so 6-stupňovou manuálnou alebo úplne novou 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Spolu so štart-stop systémom to znamená zníženie spotreby na 5,6 litra benzínu na 100 km. Spoločnosť mu bude robiť aj známy starší motor 1,6 VTi (88 kW).
Vládnuť Peugeotu 508 bude však najmä nafta. Najväčšou novinkou je agregát 2,0 BlueHDI so vstrekovaním prísady AdBlue. V ponuke je vo výkonových verziách 110, 120 a 133 kW. Najslabší z nich je kombinovaný len so 6-stupňovým manuálom. Pre stredný výkon je na výber aj 6-stupňový automat a najvýkonnejšiu verziu kombinuje Peugeot výlučne s automatickou prevodovkou. Na vrchole dieselovej ponuky však stále stojí známy motor 2,2 HDi (150 kW) s automatickou prevodovkou, ktorý je dodávaný výlučne pre športovo ladenú verziu sedanu 508 GT. Na opačnej strane stojí najslabší diesel 1,6 e-HDi (84 kW).Samozrejme, nechýba ani známa diesel-hybridná sústava pre zvýšené kombi 508 RXH, spájajúca motor 2,0 HDi (120 kW) a zadný elektromotor s výkonom 27 kW.
Podstatné však je, že po prvýkrát bude možné 508 RXH kombinovať výlučne s dieslom 2,0 HDi (133 kW) a automatickou prevodovkou. Majitelia dieselového 508 RXH však prídu o pohon zadných kolies, ktorý mal na starosti práve elektromotor. V každom prípade pôjde o spestrenie ponuky a navyše o cenovo prístupnejšiu verziu než v prípade hybridu. Podvozok 508 prešiel len jemným „tuningom“. Základné verzie využívajú prednú nápravu pseudo McPherson a výkonnejšie diesle zložitejšie zavesenie na dvojitých trojuholníkových ramenách. Vzadu je štandardne nezávislé zavesenie. Výroba európskej verzie vynoveného Peugeotu 508 bude pokračovať vo francúzskom Rennes.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Verzia | 508 | 508 SW | 508 RXH |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 830 | 4 829 | 4 828 |
Šírka (mm) | 1 828 | 1 828 | 1 864 |
Výška (mm) | 1 456 | 1 476 | 1 525 |
Rázvor náprav (mm) | 2 817 | 2 817 | 2 817 |
Objem kufra (l) | 515 | 550 | 423 |
Technické údaje – benzínové motory
Motor | 1,6 VTi | 1,6 THP |
---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1 598 | 1 598 |
Max. výkon (kW/ot.) | 88/6 000 | 121/6 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 160/4 250 | 240/1 400 |
Prevodovka | 6M | 6M/6A |
Max. rýchlosť (km/h) | 203 | 210/230 |
0 – 100 km/h (s) | 11,5 | 8,6 |
Priemerná spotreba na 100 km (l) | 5,8 | 5,6 |
Technické údaje – naftové motory
Motor | 1,6 e-HDi | 2,0 BlueHDI | 2,0 BlueHDi | 2,0 BlueHDi | 2,2 HDI |
---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/8 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1 560 | 1 997 | 1997 | 1997 | 2 179 |
Max. výkon (kW/ot.) | 84/3 600 | 110/4 000 | 120/4 000 | 133/3 750 | 150/3 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 270 (285)/1 750 | 370/2 000 | 340/3 000 | 400/2 000 | 450/2 750 |
Prevodovka | 6M/6A | 6M | 6M/6A | 6A | 6A |
Max. rýchlosť (km/h) | 200 | 210 | 226/225 | 230 | 234 |
0 – 100 km/h (s) | 11,3/11,9 | 8,9 | 9,2 | 8,5 | 8,2 |
Priemerná spotreba na 100 km (l) | 4,1/4,0 | 4,1 | 4,6/5,4 | 4,4 | 5,3 |