Honda CR-V 2015: Viac zmien, ako sa zdá. Ale až budúci rok

V USA už Honda spustila predaj modernizovaného modelu CR-V. Do Ženevy však priviezla len prototyp európskej špecifikácie. Najviac líšiť sa budú pod kapotou. CR-V dostane nový diesel 1,6 i-DTEC a 9-stupňový automat. Na veľký diesel zabudnite.

09.10.2014 06:00
debata
Populárne CR-V sa tvári drsnejšie než... Foto: Honda
Honda-CR-V - 2015 Populárne CR-V sa tvári drsnejšie než kedykoľvek predtým. Najväčšou vizuálnou zmenou je nová predná maska s množstvom chrómu a reflektory s dennými LED diódami. Nové sú aj nárazníky.

Honda síce v Ženeve s novinkami doslova excelovala, no svoju modelovú ofenzívu odštartuje až budúci rok. Nový Jazz, nový Civic Type-R či nové HR-V sa totiž predstavili len vo forme prototypov. A to isté platí aj pre Hondu CR-V. Vďaka zverejneniu informácií o jej americkej verzii však máme predsa len podrobnejšiu predstavu o zmenách, ktoré podstúpila. A nie je ich málo. Napokon, aktuálna štvrtá generácia má na konte už štyri roky kariéry, hoci do Európy dorazila s ročným sklzom.

Dizajn oživuje úplne prepracovaná predná časť s novou maskou aj svetlami a množstvom chrómu. Reflektory dostali nové denné LED svetlá vytvárajúce nový sveteľný podpis. Úplne nový je aj predný a zadný nárazník. Veko kufra, ktoré môže byť ovládané elektricky, ozdobila chrómová lišta. V svetlách nájdeme opäť diódy. No sú tu aj zmeny, ktoré nevidieť. Honda napríklad zvýšila tuhosť karosérie a zdvojnásobila hrúbku tesnení dverí. To má spolu s optimalizovaným tvarom spätných zrkadiel priniesť vyšší akustický komfort v kabíne.

Vzadu je zmien pomenej. Pribudla tu napríklad... Foto: Honda
Honda-CR-V - 2015 Vzadu je zmien pomenej. Pribudla tu napríklad chrómová lišta a svetlá s LED diódami. Nový bude aj dizajn 17- a 18-palcových diskov kolies.

Interiér dostal nielen mierne prepracovaný prístrojový panel, ale najmä nové dotykové rozhranie i-MID. Rekonštruovaný bol tiež stredový tunel, odkiaľ Honda odstránila klasickú ručnú parkovaciu brzdu. Nahradila ju elektrická. Tým sa uvoľnil priestor pre decentne zakryté odkladacie priestory. Pribudli tiež chrómové dekorácie, obklady z klavírnej černe, zadné nastaviteľné prieduchy vetrania či nová lakťová opierka sedadla vodiča.

Zásadný je aj príchod nových aktívnych bezpečnostných technológií, v ktorých CR-V mierne zaostávalo. Počítať tak môžeme so systémom autonómneho brzdenia CMBS pre zmiernenie kolízií, systémom pre udržanie v jazdnom pruhu LKAS a konečne aj adaptívnym tempomatom. CR-V má tak všetky predpoklady získať v sprísnených nárazových testoch Euro NCAP päťhviezdičko­vé skóre.

Interiér dostal nové rozhranie i-MID so... Foto: Honda
Honda-CR-V - 2015 Interiér dostal nové rozhranie i-MID so 7-palcovým dotykovým displejom. Rekonštruovaný je napríklad aj stredový tunel, odkiaľ Honda odstránila páku ručnej brzdy. Preto tu nájdete viac odkladacích priestorov.

Pod kapotou sa chystá doslova revolúcia. Honda je síce na informácie veľmi skúpa, no čo-to predsa len prezradila. V USA poháňa CR-V úplne nový benzínový 4-valec 2,4 DOHC i-VTEC (138 kW) z novej generácie agregátov Earth Dreams. Ten má v porovnaní so svojím predchodcom o 11 % vyšší krútiaci moment (245 Nm). Spojený už nebude s 5-stupňovým automatom, ale novou kontinuálnou prevodovkou CVT. A keďže Američanom tieto prevodovky príliš „nevoňajú“, dostala nová skriňa softvér radenia pripomínajúci klasické automaty.

Či bude táto motorizácia dostupná aj v Európe, nie je jasné. Každopádne tu však CR-V príde o svoj veľký diesel 2,2 i-DTEC. Nahradí ho novučičká verzia menšieho 4-valca 1,6 i-DTEC s výkonom zvýšeným až na 118 kW. To je o 8 kW viac, ako ponúkal starší a väčší motor. Pritom úroveň krútiaceho momentu 350 Nm zostala zachovaná. Všetko teda nasvedčuje, že nový diesel použije dve turbodúchadlá, i keď Honda túto domnienku oficiálne nepotvrdila. A spolu s novým dieselom príde aj ďalšia technologická vychytávka.

Pod kapotou bude hlavnou hviezdou nový diesel... Foto: Honda
Honda-CR-V - 2015 Pod kapotou bude hlavnou hviezdou nový diesel 1,6 i-DTEC s výkonom zvýšeným až na 118 kW a nová 9-stupňová prevodovka ZF.

Honda to konečne zabalí so svojím archaickým autorsky vyvinutým 5-stupňovým automatom. Nahradí ho 9-stupňovou automatickou prevodovkou ZF. To opäť prispeje k zníženou spotreby paliva. Tá by sa mala pohybovať na úrovni 5,1 litra nafty na 100 km a to hovoríme o verzii s pohonom oboch náprav. Pre „prednokolku“ ostane totiž vyhradený slabší diesel 1,6 i-DTEC s výkonom 88 kW. Aký bude osud benzínového 4-valca 2,0 i-VTEC, nie je známe. Pravdepodobne ho CR-V preberie bez zmien ako jedinú benzínovú alternatívu.

Bez rekonštrukcie neostal ani podvozok. Nové budú napríklad 17– a 18-palcové disky kolies a nový predný pomocný rám. V USA tiež Honda upravila geometriu, pruženie a tlmenie. Pre Európu si však iste pripraví odlišné naladenie. Z Ameriky sa ale dostane do európskeho CR-V vylepšené riadenie s ostrejším prevodom. Archaických 3,2 otáčky volantu sa tak zmenší na 2,9. Zvýši sa aj výkon posilňovača bŕzd (+ 6 %), čo má znížiť ovládacie sily na pedál.

Na novú Hondu CR-V sa ale ešte netešte. Ženevská premiéra bola len jej ochutnávkou. Na trh zamieri najskôr v lete, ak nie až na jeseň. Tento čas iste Honda využije na prezentáciu technických a prevádzkových parametrov.

Honda-CR-V - 2015
Honda-CR-V - 2015
+25Honda-CR-V - 2015

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Honda #autosalón Paríž 2014
Články podľa značiek