Honda síce v Ženeve s novinkami doslova excelovala, no svoju modelovú ofenzívu odštartuje až budúci rok. Nový Jazz, nový Civic Type-R či nové HR-V sa totiž predstavili len vo forme prototypov. A to isté platí aj pre Hondu CR-V. Vďaka zverejneniu informácií o jej americkej verzii však máme predsa len podrobnejšiu predstavu o zmenách, ktoré podstúpila. A nie je ich málo. Napokon, aktuálna štvrtá generácia má na konte už štyri roky kariéry, hoci do Európy dorazila s ročným sklzom.
Dizajn oživuje úplne prepracovaná predná časť s novou maskou aj svetlami a množstvom chrómu. Reflektory dostali nové denné LED svetlá vytvárajúce nový sveteľný podpis. Úplne nový je aj predný a zadný nárazník. Veko kufra, ktoré môže byť ovládané elektricky, ozdobila chrómová lišta. V svetlách nájdeme opäť diódy. No sú tu aj zmeny, ktoré nevidieť. Honda napríklad zvýšila tuhosť karosérie a zdvojnásobila hrúbku tesnení dverí. To má spolu s optimalizovaným tvarom spätných zrkadiel priniesť vyšší akustický komfort v kabíne.
Interiér dostal nielen mierne prepracovaný prístrojový panel, ale najmä nové dotykové rozhranie i-MID. Rekonštruovaný bol tiež stredový tunel, odkiaľ Honda odstránila klasickú ručnú parkovaciu brzdu. Nahradila ju elektrická. Tým sa uvoľnil priestor pre decentne zakryté odkladacie priestory. Pribudli tiež chrómové dekorácie, obklady z klavírnej černe, zadné nastaviteľné prieduchy vetrania či nová lakťová opierka sedadla vodiča.
Zásadný je aj príchod nových aktívnych bezpečnostných technológií, v ktorých CR-V mierne zaostávalo. Počítať tak môžeme so systémom autonómneho brzdenia CMBS pre zmiernenie kolízií, systémom pre udržanie v jazdnom pruhu LKAS a konečne aj adaptívnym tempomatom. CR-V má tak všetky predpoklady získať v sprísnených nárazových testoch Euro NCAP päťhviezdičkové skóre.
Pod kapotou sa chystá doslova revolúcia. Honda je síce na informácie veľmi skúpa, no čo-to predsa len prezradila. V USA poháňa CR-V úplne nový benzínový 4-valec 2,4 DOHC i-VTEC (138 kW) z novej generácie agregátov Earth Dreams. Ten má v porovnaní so svojím predchodcom o 11 % vyšší krútiaci moment (245 Nm). Spojený už nebude s 5-stupňovým automatom, ale novou kontinuálnou prevodovkou CVT. A keďže Američanom tieto prevodovky príliš „nevoňajú“, dostala nová skriňa softvér radenia pripomínajúci klasické automaty.
Či bude táto motorizácia dostupná aj v Európe, nie je jasné. Každopádne tu však CR-V príde o svoj veľký diesel 2,2 i-DTEC. Nahradí ho novučičká verzia menšieho 4-valca 1,6 i-DTEC s výkonom zvýšeným až na 118 kW. To je o 8 kW viac, ako ponúkal starší a väčší motor. Pritom úroveň krútiaceho momentu 350 Nm zostala zachovaná. Všetko teda nasvedčuje, že nový diesel použije dve turbodúchadlá, i keď Honda túto domnienku oficiálne nepotvrdila. A spolu s novým dieselom príde aj ďalšia technologická vychytávka.
Honda to konečne zabalí so svojím archaickým autorsky vyvinutým 5-stupňovým automatom. Nahradí ho 9-stupňovou automatickou prevodovkou ZF. To opäť prispeje k zníženou spotreby paliva. Tá by sa mala pohybovať na úrovni 5,1 litra nafty na 100 km a to hovoríme o verzii s pohonom oboch náprav. Pre „prednokolku“ ostane totiž vyhradený slabší diesel 1,6 i-DTEC s výkonom 88 kW. Aký bude osud benzínového 4-valca 2,0 i-VTEC, nie je známe. Pravdepodobne ho CR-V preberie bez zmien ako jedinú benzínovú alternatívu.
Bez rekonštrukcie neostal ani podvozok. Nové budú napríklad 17– a 18-palcové disky kolies a nový predný pomocný rám. V USA tiež Honda upravila geometriu, pruženie a tlmenie. Pre Európu si však iste pripraví odlišné naladenie. Z Ameriky sa ale dostane do európskeho CR-V vylepšené riadenie s ostrejším prevodom. Archaických 3,2 otáčky volantu sa tak zmenší na 2,9. Zvýši sa aj výkon posilňovača bŕzd (+ 6 %), čo má znížiť ovládacie sily na pedál.
Na novú Hondu CR-V sa ale ešte netešte. Ženevská premiéra bola len jej ochutnávkou. Na trh zamieri najskôr v lete, ak nie až na jeseň. Tento čas iste Honda využije na prezentáciu technických a prevádzkových parametrov.