To, že automobilky vyvíjajú systémy autonómneho riadenia nie je žiadnym tajomstvom. Približne pred rokom uskutočnil napríklad Mercedes-Benz prvú jazdu autonómne riadeného Mercedesu triedy S v plnej premávke s dĺžkou viac ako 100 km. Test prebehol medzi Mannheimom a Pforzheimom, teda na trati, ktorú pred 125 rokmi prešla Bertha Benzová na prvom automobile poháňanom spaľovacím motorom. No ani konkurent z Ingolstadtu nechce zaostávať. Svoje výsledky na poli vývoja autopilota bude však prezentovať na závodnej trati.
Audi RS7 so systémom autonómneho riadenia sa predstaví na okruhu Hockenheimring v rámci posledného preteku seriálu nemeckých majstrovstiev cestovných vozidiel DTM. Hoci Audi neodkrýva podrobnosti svojho riešenia, prezradilo, že vozidlo využije signál navigácie GPS s presnosťou na niekoľko centimetrov a podrobnú 3D mapu trate. O ďalšiu orientáciu sa postarajú 3D kamery, ktoré budú porovnávať obraz s uloženými dátami, napríklad stovkami orientačných bodov v okolí okruhu.
Je sa na čo tešiť. Audi totiž sľubuje jazdu na „plný plyn“. RS7 by tak malo bez vodiča absolvovať celé kolo v ostrom nasadení vrátane prudkých brzdení a rýchlych výjazdov zo zákrut. Na rovinkách by malo dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 240 km/h a v zákrutách preťaženie na úrovni 1,1g. Automobilka predpokladá, že celý okruh dokáže RS7 s autopilotom zvládnuť za približne dve minúty a desať sekúnd. Nie je to však prvýkrát, čo Audi testuje autonómne riadenie.
Vývoj začal už v roku 2009, keď kupé TTS vytvorilo na soľnom jazere v Bonneville logo štyroch kruhov a zároveň rýchlostný rekord vozidla riadeného bez vodiča s hodnotou 209,2 km/h. A to isté vozidlo tiež zvládlo o rok neskôr legendárnu trať pretekov do vrchu v americkom Pikes Peak za 27 minút priemernou rýchlosťou 72 km/h. Do tretice nasadilo Audi autonómne TTS aj na päť kilometrov dlhý okruh Thunderhill v blízkosti kalifornského Sacramenta.