Karbónovo-hliníkový elektromobil BMW i3 sa okrem čisto elektrickej verzie dodáva aj vo verzii REX s predĺženým dojazdom. O dodatočné kilometre sa po vybití batérií postará generátor poháňaný malým dvojvalcovým motorom s objemom 647 ccm. A v tom je vlastne problém. Podľa Consumer Reports má totiž i3 REX v režime so zapnutým generátorom podstatne odlišné dynamické parametre ako v elektrickom režime.
Kým s nabitými batériami akceleruje na stovku za 7,9 sekundy v móde REX to môže trvať od 27 až do nekonečných 40 sekúnd. Napríklad pri predbiehaní môže teda dôjsť k veľmi nepríjemnej situácii, najmä ak vodič nie je informovaný o tom, že v batériách už nie je dostatok zvyškovej energie na podporu akcelerácie a že vozidlo môže využiť výlučne energiu vyrobené malým spaľovacím motorom.
A presne to sa stalo aj jednému vodičovi pri predchádzaní vo svahu. Jednoducho mu došla „šťava“. Našťastie neprišlo k incidentu, no automobilka zareagovala vyhlásením, že zjedná nápravu a že modely i3 REX dodávané od januára budúceho roku už tento problém mať nebudú. Upraví riadiacu jednotku systému a vodiča tiež upozorní na nebezpečne nízku hladinu energie v akumulátoroch.