Peugeot 208 jazdiaci aj na stlačený vzduch bol jednou z najväčších výstavných hviezd automobilky Peugeot na tohtoročnom parížskom autosalóne. Samotný pohon Hybrid Air však až tak horúcou novinkou nie je a pred časom sa už predstavil aj v niektorých ďalších modeloch koncernu PSA. V prípade modelu 208 však nedošlo len na vizuálne zmeny a inštaláciu prelomového hnacieho mechanizmu, celé auto prešlo výraznou odľahčovacou kúrou, v rámci ktorej znížilo svoju pohotovostnú hmotnosť na 860 kg (okrem iného aj použitím nových kompozitných materiálov).
Na jeho pohon slúži primárne malý benzínový trojvalec 1.2 PureTech 82 (60 kW/82 k), ten je však v prípade vystaveného konceptu doplnený o systém Hybrid Air pozostávajúci z vysokotlakovej nádrže na stlačený vzduch a druhej nízkotlakovej, ktorá slúži ako expanzná nádoba. Celok následne dopĺňa hydraulická jednotka spojená cez planétovú prevodovku so zvyškom hnacieho reťazca. Vďaka prítomnosti planétovej prevodovky dokáže Peugeot 208 Hybrid Air jazdiť v troch prevádzkových režimoch – na benzín, výlučne na stlačený vzduch a v kombinácii oboch predchádzajúcich režimov. V takom prípade pomáha motor na stlačený vzduch benzínovému trojvalcu (napr. pri prudkej akcelerácii) a naopak, pri brzdení sa časť brzdnej energie pomocou hydraulickej jednotky ukladá vo forme stlačeného vzduchu do tlakových nádob. Podľa samotnej automobilky stačí na max. natlakovanie nádob na stlačený vzduch len 10 s brzdenia. Aj vďaka tomu vykazuje malý Peugeot 208 Hybrid Air 2L kombinovanú spotrebu len 2 l/100 km.
Malý Peugeot na stlačený vzduch sa do sériovej výroby dostane už za dva roky.