
Nie je tajomstvom, že so Chevroletom Volt a jeho súrodencom Oplom Ampera neurobil koncern GM príliš veľkú dieru do sveta. Z prvých sériovo vyrábaných elektromobilov s predĺženým dojazdom sa predalo neporovnateľne menej kusov, ako si koncern sľuboval. Napriek tomu dostanú nástupcov. Kým však Voltu ostane spaľovací motor vo funkcii generátora, z Ampery sa má stať elektromobil. Ako prvý sa predstaví úspešnejší Volt, a to už na januárovom autosalóne v Detroite. Preto neprekvapí, že automobilka uvoľňuje prvé informácie. Tie sa dosť líšia od tých, ktoré presakovali na povrch už v priebehu augusta.

Nový Volt si má polepšiť po všetkých stránkach. Bude ľahší, výkonnejší a bude mať tiež dlhší elektrický dojazd, než je súčasných 61 km. Najväčšou zmenou bude výkonnejšia elektrická sústava a úplne nové li-ion akumulátory. Tie majú mať o 20 % väčšiu kapacitu (v súčasnosti je to 17,1 kWh) a majú byť až o 13 kg ľahšie. Počet článkov sa pritom zníži z 288 na 192. Nižšia hmotnosť a nižšie umiestnenie prospejú jazdným vlastnostiam. Nové budú aj elektromotory. Oba však budú odteraz schopné pracovať nielen vo funkcii pohonu, ale aj vo funkcii generátorov. Podľa Larryho Nitza, šéfa vývoja elektrifikácie GM, to bude znamenať o 20 % lepšiu akceleráciu a väčšiu schopnosť rekuperácie.

O dostatok energie sa bude v prvom rade starať najmä nový benzínový motor poháňajúci generátor. Pôvodne sa hovorilo o 3-valci, no dnes je jasné, že Volt dostane opäť 4-valec, a to dokonca väčší, než predtým. Agregát s objemom 1,4 litra nahradí priamovstrekový motor s objemom 1,5 litra a kompresným pomerom zvýšeným až na 12,5 : 1. Pôjde o upravený 4-valec z čínskej verzie Chevroletu Cruze. Väčší motor má priniesť Voltu nižšie pracovné otáčky, a teda aj tichší chod, a tiež viac výkonu, ktorý je potrebný v čase, keď sa minie zásoba energie v akumulátoroch. Okrem dobíjania bude však schopný poháňať vozidlo pri vyšších rýchlostiach. Volt tak nebude závislý od siete nabíjačiek.

Šušká sa tiež, že nový Volt by mal ponúknuť až šesť miest na sedenie, čo by bola veľká zmena, pretože doteraz bol klasifikovaný ako 4-miestny model. Tretí rad by mal byť riešený podobne ako pri Tesle Model S. Núdzové sedadlá budú teda v batožinovom priestore otočené proti smeru jazdy. Očakávať tak môžeme aj väčší kufor. Viac sa dozvieme v januári v Detroite. Po premiére by sa mal Volt dostať na trh ako modelový rok 2016, čo znamená, že predaj odštartuje niekedy v druhej polovici budúceho roka. Do Európy sa nechystá. Napokon, Chevrolet z tohto teritória odchádza. Ostane len v Rusku.