
Fiat už dlhé roky operuje na mexickom trhu s pikapom Strada, ktorý bol, mimochodom, určitý čas aj na našom trhu a Fiat ho naďalej predáva napríklad v Nemecku. Kým však v Európe hrá Strada takmer zanedbateľnú úlohu, v Mexiku, krajine pikapov, má od nej Fiat stále očakávania. A keďže predaje nejdú tak, ako si predstavuje, pozíciu Strady má umocniť rebranding. Strada sa tu totiž obliekla do amerického šatu s názvom RAM 700.

V porovnaní so svojimi americkými súrodencami, akými je full-size Truck, RAM 1500 vyzerá síce ako „angličák“, ale to neprekáža. S pridanou plastovou ochranou blatníkov, prahov či chráničmi nárazníkov sa tvári naozaj drsne. Čo na tom, že konštrukčne vychádza z modelu Palio, ktoré má na konte už takmer dvadsaťročnú kariéru. Na výber budú navyše dve verzie. Dvojmiestna s krátkou kabínou a ložnou plochou dlhou 2,4 metra alebo štvormiestna Club Cab s trojicou dvier (dvoje na pravej strane) a korbou dlhou 1,4 metra.

Obe verzie zvládnu náklad s hmotnosťou 650 až 705 kg. Technika je rovnaká. V oboch prípadoch poháňa predné kolesá cez 5-stupňový manuál taliansky atmosférický 4-valec 1,6 E.torQ s výkonom 85 kW a krútiacim momentom 119 Nm. Štvorkolka k dispozícii nie je, zato je možné RAM 700 vybaviť diferenciálom so zvýšenou svornosťou. To má dať malému pikapu spolu s veľkou svetlou výškou dostatok agility aj mimo asfaltu. Uvažuje sa dokonca, že by sa RAM 700 mohol nakoniec z Mexika pozrieť aj do USA.