Audi Q3, ako najmenšie SUV v ponuke Audi, má za sebou už tri roky kariéry. Dozrel preto čas na facelift. V Ingolstadte mu naordinovali ostrejšie rysy prednej masky, jemne preštylizované nárazníky s novým tvarom bočných plastových panelov, ale najmä nové svetlá, ktoré sa teraz dotýkajú hranatého rámu masky. Hmlovky preto z nárazníka zmizli. Funkciu denného svietenia na seba prebrali LED-diódy integrované priamo do svetiel vybavených Bi-xenónovou technológiou. Za príplatok bude možné voliť po prvýkrát full LED svetlá.
Tie zadné sú osadené LED diódami štandardne a majú mierne prepracovanú grafiku. Zmenený je aj zadný nárazník. Verzie s novým športovým paketom S Line sa môžu pýšiť kompletným lakovaním plastových častí či 19-palcovými diskami kolies. Na vrchol sa však postaví ostrá verzia RS Q3, ktorá ich má sériovo a za príplatok ponúka dokonca disky s rozmerom 20-palcov. Interiér prešiel len retušami. Najväčšou zmenou sú nové elektricky ovládané sedadlá a novšia verzia multimediálneho rozhrania MMI, umožňujúceho napojenie na internet a s tým využívanie aplikácií služieb Audi connect.
MMI slúži odteraz aj ako výkonný WiFi hot spot pre mobilné zariadenia posádky. Pre RS Q3 je rozhranie doplnené o funkciu stopiek, ukazovateľ tlaku turbodúchadla a teplomer oleja. Q3 však dobieha konkurenciu a novšie modely koncernu VW aj v oblasti asistenčných systémov. Pribudlo monitorovanie jazdného pruhu, sledovanie mŕtveho uhla v zrkadlách, čítačka dopravných značiek či smart navigácia. Najviac zmien prebehlo ale pod kapotou. Audi deklaruje, že po modernizácii bude mať tento model s motormi Euro 6 spotrebu nižšiu priemerne o 17 %.
Všetky agregáty s výnimkou RS Q3 sú preplňované priamovstrekové 4-valce. Ponuka štartuje benzínovým agregátom 1,4 TFSI (88, 110 kW) so systémom vypínania valcov (COD). V ekologickej verzii ultra spotrebuje len 5,5 litra benzínu. Na pohon oboch náprav však pri základnom motore zabudnite. Poháňaná bude len predná náprava. Väčší dvojliter 2,0 TFSI má buď 132, alebo až 162 kW a je štandardne spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic a systémom Quattro, vybaveným piatou generáciou elektrohydraulickej spojky Haldex.
O zníženie spotreby sa stará štandardne dodávaný štart-stop systém, ktorý vypína motor už pred úplným zastavením. Ďaleko úspornejšie však budú naftové verzie. Ponuka sa pritom obmedzila na jediný agregát 2,0 TDI s výkonom 110 alebo 132 kW. Slabšia verzia vo vyhotovení ultra s predným náhonom a manuálnou prevodovkou sa uspokojí so 4,4 litra nafty. Pritom akceleruje na stovku pod desať sekúnd (9,8 s). Voliť možno aj pohon Quattro a 7-stupňovú „dvojspojku“. Oba tieto prvky sú k dispozícii aj pre výkonnejšiu verziu (132 kW). Naftové motory ťažia z katalytickej úpravy výfukových plynov.
Samostatnou kapitolou je ostré RS Q3, ktoré si vo výkone dokonca polepšilo. Jeho 2,5-litrový preplňovaný 5-valec posilnil až na 250 kW (+ 20 kW) a 450 Nm (+ 30 Nm), ktoré sa dostávajú k obom nápravám prostredníctvom špeciálne upravenej 7-stupňovej prevodovky S tronic. Tá má kratších prvých šesť prevodových stupňov v záujme akcelerácie a ekonomickú „sedmičku“. Ide o poriadne žihadlo, veď na stovku šprintuje RS Q3 za 4,8 sekundy a jeho maximálka je obmedzená na 250 km/h. Priemerne má spotrebovať 8,4 litra benzínu. Zážitok umocňuje klapka vo výfukovom potrubí meniaca charakter akustiky motora.
Na ceste drží RS Q3 upravený podvozok s 19-palcovými diskami ukrývajúcimi 8-piestikové strmene s väčšími kotúčovými brzdami. Za adaptívne tlmiče si priplatíte rovnako ako pri základných verziách. Cez systém Drive Select tak môžete voliť charakteristiku odpruženia, ale aj ďalšie nastavenie motora, prevodovky či trakčných systémov. Audi tiež tvrdí, že nové naladenie podvozku preferuje komfort. Do predaja sa novinka dostane vo februári budúceho roka. Za základ zaplatíte 29 600 eur, najdrahšie RS Q3 štartuje na cene 56 600 eur.