V Paríži predstavil Renault svoj koncept auta so spotrebou jedného litra benzínu na 100 km. Technológie, chránené až sto patentmi, ktoré Renault uplatnil pri vývoji Eolabu, by však prípadnú výrobu extrémne predražili. Francúzska automobilka sa ale nevzdáva a projekt chce doviezť do konca. Povedal to Thierry Bollore, šéf značky Renault pre sledovanie konkurencie. A to za cenu, ktorá by zodpovedala dnešnému naftovému Cliu 1,5 dCi 90, teda do 12 000 eur.
Samozrejme, Bollore pripustil, že sériový Eolab sa bude musieť vzdať niektorých radikálnych riešení. Vylučuje napríklad rozsiahle nasadené kompozitných materiálov, a to nielen z dôvodu ceny. „Je veľmi jednoduché postaviť auto z karbónu, ale čo si počne zákazník, keď sa mu poškodí takáto karoséria? To by zákazníkov zruinovalo. Môžeme však karosériu vyrobiť z ľahkého hliníka, ktorá sa dá ľahko opraviť,“ vysvetľuje Bollore. Podobne môže Eolab využiť superpevnú oceľ alebo v menšej miere horčík, ktorý je ešte ľahší ako hliník. Napríklad pri konštrukcii strechy.
Niektoré z riešení Eolabu sa však v sérii určite uplatnia. Napríklad aktívne aerodynamické prvky, ktoré znížili odpor vzduchu Eolabu v porovnaní s Cliom až o 30 %. A nepochybne bude musieť pod kapotu zamieriť plug-in hybridná technológia. Eolab bol vybavený litrovým 3-valcom 1,0 SCe (57 kW) a elektromotorom (50 kW) integrovaným do 3-stupňovej prevodovky. A potom tu boli ešte akumulátory s kapacitou 6,7 kWh, vďaka ktorým vedel prejsť v elektrickom režime až 60 km. Na zvyšných štyridsať už potom spálil len liter benzínu. A tak to má robiť aj sériový Eolab.
Napokon o Eolabe hovoril Renault ako o Cliu pre rok 2020. Naznačil aj cieľ vyrábať vozidlá s dvoma zdrojmi energie za cenu vozidiel s jednou pohonnou jednotkou. To sa však už dávno podarilo Toyote s jej hybridmi, ktorých cena zodpovedá bežným autám s dieselovým motorom a automatickou prevodovkou. Rozdiel je však, samozrejme, v spotrebe. Od jedného litra paliva na 100 km majú predsa len aj v Toyote ešte veľmi ďaleko. Takže, nechajme sa prekvapiť.