Fiat 500X: Technické údaje a nová fotogaléria

Novému talianskemu crossoveru sme sa pomerne podrobne venovali počas premiéry na autosalóne v Paríži. Stále však chýbali technické údaje. Dnes ich prinášame spolu s novou fotogalériou. Kariéru odštartuje Fiat 500X s troma motormi aj verziou s pohonom 4x4.

20.11.2014 06:00
debata (1)
Fiat 500X bude blízkym príbuzným amerického... Foto: Fiat
Fiat 500X - 2015 Fiat 500X bude blízkym príbuzným amerického Jeepu Renegade. Oba modely majú rovnakú platformu. Dizajn 500X je však podstatne civilnejší, hoci v teréne by zaostávať nemal.

Rodina legendárnej päťstovky sa rozrastá. Po Fiate 500, 500C, 500L, 500L Living a 500L Trekking tu máme konečne dlho avizovaný crossover 500X. Jeho hlavnými súpermi budú Nissan Qashqai, Opel Mokka či Škoda Yeti. Inklinuje k nim rozmermi, ale aj pohonom oboch náprav. Takže francúzske crossovery typu Renault Captur alebo Peugeot 2008 necháva ďaleko za sebou.

Novinka má dĺžku 4 250 mm, na šírku 1 800 a na výšku rovných 1 600 mm. Okrem „metropolitnej“ verzie s predným náhonom a civilným dizajnom prinesie tiež off-roadovo ladenú modifikáciu s lepšie chráneným podvozkom, nábehovými hranami nárazníkov a pohonom 4×4. Niet sa čomu čudovať, techniku má zhodnú s novým Jeepom Renegade, s ktorým zdieľa spoločnú platformu.

Okrem off-roadovej verzie bude k dispozícii aj... Foto: Fiat
Fiat 500X - 2015 Okrem off-roadovej verzie bude k dispozícii aj civilnejšie ladené 500X bez chráničov nárazníkov a s o čosi slabšou trakčnou elektronikou.

Kariéru odštartuje 500X s troma motormi, výlučne 4-valcovými a preplňovanými. Jedinú benzínovú alternatívu predstavuje zatiaľ agregát 1,4 Turbo MultiAir II (103 kW) s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies. Naftu budú reprezentovať dva motory – slabší 1,6 MultiJet II (88 kW) a silnejší 2,0 MultiJet II (103 W). Kým slabší diesel si musí vystačiť so 6-stupňovým manuálom a predným náhonom, najvýkonnejší naftový motor je štandardne kombinovaný s pohonom 4×4 a 9-stupňovým automatom.

Neskôr obohatí ponuku výkonnejšia verzia benzínového motora 1,4 MultiAir II (125 kW), takisto spriahnutá s pohonom oboch náprav a automatom, ale aj najslabší atmosférický benzínový motor 1,6 E-torQ (80 kW) a najslabší diesel 1,3 Multijet II (70 W). Oba základné motory budú spojené s 5-stupňovými manuálnymi prevodovkami a výlučne predným náhonom.

V interiéri nebude chýbať moderné multimediálne... Foto: Fiat
Fiat 500X - 2015 V interiéri nebude chýbať moderné multimediálne rozhranie Unconnect s 3D navigáciou a kompatibilitou so smartfónmi. Do kufra sa zmestí 350 litrov batožín.

Pohon 4×4, identický s Jeepom Renegade, bude pre 500X silným argumentom. Vybavený je totiž systémom Drive Mode Selector, ktorý upravuje účinok celej hnacej sústavy, ale aj riadenia a trakčných systémov podľa zvoleného jazdného režimu. V móde Auto uprednostňuje 500X pohon predných kolies, no v prípade potreby zapojí aj zadnú nápravu. Mód Sport sa zas postará o dostatok trakcie pri ostrejšej jazde, čo znamená aktívnejší záber zadných kolies, ostrejšie reakcie plynu a neskoršie preraďovanie automatu.

Pre terén je pripravený mód All weather s využitím pohonu oboch náprav v záujme čo najlepšej trakcie. Off-roadové verzie majú mód All weather nahradený režimom Traction Plus s rýchlejšími reakciami zadnej nápravy a špecifickým režimom trakčnej elektroniky, ktorá sa prispôsobuje najmä klzkým vozovkám či jazde na snehu a blate. Prenos hnacieho momentu k zadným kolesám má na starosti elektromagnetická lamelová spojka integrovaná so zadným diferenciálom.

Ovládač systému Drive Mode Select umožňuje... Foto: Fiat
Fiat 500X - 2015 Ovládač systému Drive Mode Select umožňuje nastaviť pohon 4x4 pre rôzne podmienky použitia.

V porovnaní s drsnou verziou Jeepu Renegade s prívlastkom Trailhawk bude chýbať len redukčná prevodovka. Fiat 500X tiež dostane o čosi nižší podvozok. Ten má v základe svetlú výšku 162 a pri verziách 4×4 179 mm. V pláne je však ešte variant Cross Plus, ktorý by mal pridať ďalších pár milimetrov. O solídnosti tohto crossoveru svedčí aj konštrukcia podvozka. Všetky verzie majú nezávislé zavesenie kolies, vpredu na tlmičových vzperách McPherson a vzadu na trojprvkových závesoch.

Nechýba ani predný a zadný pomocný rám. O riadenie sa postará elektrický posilňovač s funkciou DST (Dynamic Steering Response), ktorá dokáže navádzať vodiča na správnu reakciu pri riziku vzniku priečneho šmyku ešte predtým, než dôjde k zásahu stabilizačnej elektroniky. V Taliansku štartuje základná verzia Fiatu 500X na 16 950 eurách. Za vrcholovú verziu 2,0 MultiJet II s pohonom 4×4 zaplatia talianski zákazníci 32 400 eur. Na slovenský trh sa 500X chystá najskôr v marci budúceho roka.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 248
Šírka (mm) 1 976
Výška (mm) 1 600 – 1 608
Rázvor náprav (mm) 2 570
Svetlá výška (mm) 162/179
Objem kufra (l) 350 – 1 000

Technické údaje

Motor 1,4 MultiAir II 4×2 1,6 MultiJet II 4×2 2,0 MultiJet II 4×4
Objem motora (CCM) 1 368 1 598 1 956
Valce/ventily 4/16 4/16 4/16
Objem motora (ccm) 1 368 1 598 1 956
Max. výkon (kW/ot.) 103/5 000 88/3 750 103/4 000
Krút. moment (Nm/ot.) 230/1 750 320/1 750 350/1 750
Prevodovka 6M 6M 9A
Max. rýchlosť (km/h) 190 186 190
0 – 100 km/h (s) 9,1 10,5 9,8
Priemerná spotreba na 100 km (l) 6,0 4,1 5,5
Fiat 500X - 2015
Fiat 500X - 2015
+25Fiat 500X - 2015
Fiat 500X - 2015
Fiat 500X - 2015
+7Fiat 500X - 2015

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Sports Crossover #Fiat #Jeep Renegade #Fiat 500X
Články podľa značiek