Kategórii SUV sa stále darí. Opel má však v tomto segmente len obstarožnú Antaru, ktorá nie je ničím iným ako derivátom kórejského modelu Chevrolet Captiva. Jej predaje sú preto v Európe zanedbateľné. A malá, i keď úspešná, Mokka zas túto dieru v ponuke zaplátať nedokáže. Opel má preto veľké plány. Nové SUV chce postaviť priamo na vrchol modelovej hierarchie. Potvrdila to šéfka koncernu General Motors Mary Barraová.
Novinka sa má stať súčasťou veľkej expanzie Opela, ktorá počíta s príchodom 27 nových modelov a 17 nových motorov. S dĺžkou takmer päť metrov bude luxusné SUV konkurovať napríklad VW Touareg či prémiovým modelom od Audi (Q7), BMW (X5) alebo Mercedesu (trieda M). Zaujímavou informáciou je fakt, že dizajn SUV má čerpať motívy z vlaňajšej frankfurtskej štúdie futuristického kupé Monza a dokonca by vraj mohlo zdediť aj jej meno.
Výrobu zabezpečí domovský závod Opela v Russelsheime, do ktorého modernizácie investuje koncern GM 245 miliónov eur. Ďalších 500 poputuje do tunajšej motorárne, ale aj závodov v Kaiserslautene a Tychy, kde Opel tiež montuje pohonné jednotky. Novinka by sa mala objaviť na trhu do konca tejto dekády a zdieľať techniku novej generácie Insignie.