Bohužiaľ, Michelin o novej technológii prakticky nič neprezradil, takže presne nevieme, na akom princípe pracuje. Zato poslal do sveta správu, že jeho nová „guma“ Michelin Selfseal si dokáže poradiť s defektom po prepichnutí bez toho, aby to musel vodič riešiť. Nehovorí pritom o technológii PAX či run-flat, teda o schopnosti pokračovať v jazde po strate tlaku, ale o zamedzení straty tlaku vďaka schopnosti samozacelenia.
Otázky, ako sa pneumatika zacelí zodpovedané zatiaľ nie sú. Predpokladá sa, že plášť bude obsahovať špeciálnu vnútornú vrstvu, ktorá bude mäkšia ako ostatné vrstvy a pod vnútorným tlakom pneumatiky okamžite zaplní prepichnuté miesto v dezéne. To by mohlo v pneumatikárskom priemysle spôsobiť doslova revolúciu. Najmä ak sa Michelin netají, že by novú technológiu rád zaviedol do všetkých pneumatík, ako pre osobné, tak aj pre úžitkové vozidlá.
Podľa Michelinu to má okrem vyššieho komfortu a bezpečnosti aj obrovský ekonomický prínos. Nová pneumatika odstráni nutnosť voziť so sebou rezervné koleso, ktoré má na svedomí približne 30 kg mŕtvej váhy vozidla a navyše zaberá asi 80 litrov objemu batožinového priestoru. Nutná nebude dokonca ani súprava na opravu pneumatík. Takže autá vybavené pneumatikami Michelin Selfseal budú ľahšie a ponúknu viac miesta v kufri. O prínose pre veľké firmy, ktoré musia držať na sklade obrovské množstvo náhradných pneumatík snáď ani nemusíme hovoriť.
Pritom Michelin sľubuje, že nové pneumatiky neovplyvnia negatívne jazdné vlastnosti a ich montáž si od výrobcov vozidiel nevyžiada žiadne technické úpravy diskov kolies či podvozkov. Jedinou nevýhodou bude približne o 500 g vyššia hmotnosť samotného plášťa. Na bližšie informácie už nebudeme musieť čakať dlho. Do predaja sa nové pneumatiky dostanú totiž už v priebehu budúceho roku. Na záver pridajme niekoľko štatistických údajov. Podľa Michelinu sa s defektom stretneme priemerne každých 75 000 kilometrov. V Ázii je to ale každých 3 000.