Toyota zavedie bezpečnostné balíky. Nebudú nové, ale lacnejšie

Toyota chce, aby sa nové asistenčné systémy nestali len výsadou drahých áut. Už na budúci rok zavedie do ponuky niektorých modelov dva balíčky bezpečnostných technológií Safety Sense, ktoré by mali byť cenovo dostupnejšie než doteraz.

04.12.2014 12:00
debata
Základný balíček Safety Sense C bude obsahovať... Foto: Toyota
Toyota - Safety Sense Základný balíček Safety Sense C bude obsahovať automatické diaľkové svetlá, automatické brzdy a systém na varovanie pred opustením jazdného prúdu.

Toyota neprichádza s ničím extra novým. Väčšina technológií, o ktorých bude reč, je dobre známa. Japonská automobilka ich však chce implementovať do väčšieho počtu svojich áut. Podmienkou ochoty zákazníkov investovať do bezpečnosti je ale cena. Tú by mal znížiť nový systém bezpečnostných paketov. Prvý balíček Safety Sense C, orientovaný na autá nižších tried, bude obsahovať systém na predchádzanie kolíziám s automatickým brzdením, varovanie pred opustením jazdného prúdu a automatické prepínanie diaľkových svetiel AHB.

Využije na to laserový radar, monitorujúci dianie pred vozidlom, a kameru, ktorá sleduje vodorovné dopravné značenia a tiež vozidlá v protismere. Systém automatického brzdenia dokáže znížiť rýchlosť nárazu o 30 km/h a pracuje pri vzájomnom rozdiele rýchlostí vozidiel od 10 do 80 km/h. Podľa štatistík pokrýva toto pásmo až 80 % všetkých dopravných nehôd. Varovanie pred nedobrovoľným opustením jazdného pruhu bude mať iba formu akustickej a optickej výstrahy, teda nepôjde o aktívne udržiavanie v prúde.

Vyšší balíček Safety Sense P pridá presnejší... Foto: Toyota
Toyota - Safety Sense Vyšší balíček Safety Sense P pridá presnejší radar na báze milimetrových vĺn, aktívny tempomat, rozpoznávanie chodcov a automatické brzdenie aj pri vyšších rýchlostiach.

Balíček Safety Sense P pre vozidlá vyšších tried bude vybavený dokonalejším radarom pracujúcim v pásme milimetrových vĺn, detekciou chodcov a aktívnym radarovým tempomatom. To znamená, že predchádzať či znižovať následky zrážok aktívnym brzdením bude schopný aj pri vyšších rýchlostiach a tiež dokáže zmierniť alebo úplne predísť zrážkam chodcov. Funkcia aktívneho tempomatu zas prinesie bezpečné udržiavanie odstupu od vpredu idúcich vozidiel. Bohužiaľ, Toyota zatiaľ neoznámila ceny nových bezpečnostných balíčkov.

Okrem toho pracuje aj na nových adaptívnych full LED svetlách LED Array AHS s individuálnym riadením jednotlivých diód a na systéme vzájomnej komunikácie vozidiel ITS s inými vozidlami a infraštruktúrou. Táto doplnková výbava bude najprv k dispozícii v Japonsku ako súčasť vyššieho balíčka Safety Sense P. Pravdepodobne najprv v modeloch Lexusu. Prístup Toyoty je sympatický, no zároveň aj logický. Veď len nedávno sme priniesli informácie o novom systéme hodnotenia bezpečnosti organizácie Euro NCAP, ktorý umožní získať päť hviezdičiek len autám s asistenčnými systémami.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Safety Sense
Články podľa značiek