Vitara sa dostane na trh už v marci budúceho roka. Motorovú paletu preberie z o málo väčšieho modelu SX4 S-Cross. Pod prednou kapotou tak nájdeme buď benzínový 4-valec 1,6 VVT (88 kW) s 5-stupňovým manuálom a krútiacim momentom 156 Nm, alebo diesel 1,6 DDiS (88 kW, 320 Nm), pôvodom od Fiatu, s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. V porovnaní s SX4 S-Cross tu je ale jeden zásadný technický rozdiel. Vo Vitare totiž debutuje úplne nová 6-stupňová automatická prevodovka, miesto doteraz používanej kontinuálnej „skrine“ CVT v SX4 S-Cross.
Dostupná bude pre oba motory, čo je dobrá správa najmä pre benzínovú verziu, ktorá, ako sme spomínali, dostane na rozdiel od diesla manuál iba s piatimi prevodovými stupňami. Obe verzie sa tiež môžu tešiť na pohon oboch náprav 4×4 AllGrip s elektromagnetickou spojkou, pracujúci v štyroch režimoch – Auto, Sport, Snow a Lock. Dostupný bude podľa najnovších informácií aj s automatom. Mód Auto uprednostňuje zväčša pohon predných kolies, no po stratení trakcie prednej nápravy zapojí aj zadné kolesá.
V režime Sport prenáša systém k zadným kolesám viac krútiaceho momentu, čo zlepšuje trakciu pri dynamickom štýle jazdy. Mód Snow je určený na klzké povrchy a nespevnené vozovky, keď sú v zábere všetky štyri kolesá permanentne, no s premenlivým pomerom. Režim Lock je určený pre ťažšie podmienky s pevným rozdelením krútiaceho momentu v pomere 50 : 50 a upravenou činnosťou trakčných systémov. Režimy vyberá vodič otočným ovládačom.
Suzuki tvrdí, že nová Vitara bude jedným z najúspornejších áut vo svojej triede. Benzínová verzia s predným náhonom spotrebuje priemerne 5,3 a diesel len 4,0 litra nafty. Je to dané aj neuveriteľne nízkou pohotovostnou hmotnosťou. Základná benzínová verzia Vitary s pohonom 4×2 váži len 1 075 a s pohonom oboch náprav 1 160 kg. Napokon Vitara je približne o 100 mm kratšia v porovnaní s SX4 S-Cross a jej rázvor náprav sa „scvrkol“ o 100 mm. Zato, ak ju postavíme k výbehovému Suzuki SX4, dorástla na dĺžku o 55 mm. A v kufri odvezie až 375 litrov batožín, čo je o 105 viac.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 175 |
---|---|
Výška (mm) | 1 610 |
Svetlá výška (mm) | 185 |
Nájazdové uhly predný/zadný (o) | 18,2/28.5 |
Rázvor náprav (mm) | 2 500 |
Objem kufra (l) | 375 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 075 – 1 295 |
Technické údaje
Motor (ccm) | 1,6 VVT | 1,6 VVT 4×4 | 1,6 DDiS | 1,6 DDiS 4×4 |
---|---|---|---|---|
Valce/ventily | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Objem motora (ccm) | 1 586 | 1 586 | 1 598 | 1 598 |
Max. výkon (kW/ot.) | 88/6 000 | 88/6 000 | 88/3 750 | 88/3 750 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 156/4 400 | 156/4 400 | 320/1 750 | 320/1 750 |
Prevodovka | 5M/6A | 5M/6A | 6M/6A | 6M/6A |
Priemerná spotreba na 100 km (l) | 5,3/- | 5,6/- | 4,0/- | 4,2/- |