Suzuki Vitara 2015: Poznáme predbežné technické údaje

O Suzuki Vitara sme vás už podrobne informovali. Doteraz ale chýbali presnejšie technické údaje. Časť z nich však japonská automobilka zverejnila po novinárskej prezentácii vo Francúzsku. Takže vieme napríklad výkony motorov aj priemernú spotrebu.

09.12.2014 06:00
debata (3)
Nová Vitara bude stáť pod modelom SX4 S-Cross.... Foto: Suzuki
Suzuki Vitara - 2015 Nová Vitara bude stáť pod modelom SX4 S-Cross. Bude menšia a lacnejšia. V podstate zastúpi pôvodnú funkciu menšieho SX4.

Vitara sa dostane na trh už v marci budúceho roka. Motorovú paletu preberie z o málo väčšieho modelu SX4 S-Cross. Pod prednou kapotou tak nájdeme buď benzínový 4-valec 1,6 VVT (88 kW) s 5-stupňovým manuálom a krútiacim momentom 156 Nm, alebo diesel 1,6 DDiS (88 kW, 320 Nm), pôvodom od Fiatu, s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. V porovnaní s SX4 S-Cross tu je ale jeden zásadný technický rozdiel. Vo Vitare totiž debutuje úplne nová 6-stupňová automatická prevodovka, miesto doteraz používanej kontinuálnej „skrine“ CVT v SX4 S-Cross.

Dostupná bude pre oba motory, čo je dobrá správa najmä pre benzínovú verziu, ktorá, ako sme spomínali, dostane na rozdiel od diesla manuál iba s piatimi prevodovými stupňami. Obe verzie sa tiež môžu tešiť na pohon oboch náprav 4×4 AllGrip s elektromagne­tickou spojkou, pracujúci v štyroch režimoch – Auto, Sport, Snow a Lock. Dostupný bude podľa najnovších informácií aj s automatom. Mód Auto uprednostňuje zväčša pohon predných kolies, no po stratení trakcie prednej nápravy zapojí aj zadné kolesá.

Na výber budú dva motory s objemom 1,6 litra.... Foto: Suzuki
Suzuki Vitara - 2015 Na výber budú dva motory s objemom 1,6 litra. Diesel aj benzín budú mať výkon 88 kW.

V režime Sport prenáša systém k zadným kolesám viac krútiaceho momentu, čo zlepšuje trakciu pri dynamickom štýle jazdy. Mód Snow je určený na klzké povrchy a nespevnené vozovky, keď sú v zábere všetky štyri kolesá permanentne, no s premenlivým pomerom. Režim Lock je určený pre ťažšie podmienky s pevným rozdelením krútiaceho momentu v pomere 50 : 50 a upravenou činnosťou trakčných systémov. Režimy vyberá vodič otočným ovládačom.

Suzuki tvrdí, že nová Vitara bude jedným z najúspornejších áut vo svojej triede. Benzínová verzia s predným náhonom spotrebuje priemerne 5,3 a diesel len 4,0 litra nafty. Je to dané aj neuveriteľne nízkou pohotovostnou hmotnosťou. Základná benzínová verzia Vitary s pohonom 4×2 váži len 1 075 a s pohonom oboch náprav 1 160 kg. Napokon Vitara je približne o 100 mm kratšia v porovnaní s SX4 S-Cross a jej rázvor náprav sa „scvrkol“ o 100 mm. Zato, ak ju postavíme k výbehovému Suzuki SX4, dorástla na dĺžku o 55 mm. A v kufri odvezie až 375 litrov batožín, čo je o 105 viac.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 175
Výška (mm) 1 610
Svetlá výška (mm) 185
Nájazdové uhly predný/zadný (o) 18,2/28.5
Rázvor náprav (mm) 2 500
Objem kufra (l) 375
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 075 – 1 295

Technické údaje

Motor (ccm) 1,6 VVT 1,6 VVT 4×4 1,6 DDiS 1,6 DDiS 4×4
Valce/ventily 4/16 4/16 4/16 4/16
Objem motora (ccm) 1 586 1 586 1 598 1 598
Max. výkon (kW/ot.) 88/6 000 88/6 000 88/3 750 88/3 750
Krút. moment (Nm/ot.) 156/4 400 156/4 400 320/1 750 320/1 750
Prevodovka 5M/6A 5M/6A 6M/6A 6M/6A
Priemerná spotreba na 100 km (l) 5,3/- 5,6/- 4,0/- 4,2/-
Suzuki Vitara - 2015
Suzuki Vitara - 2015
+39Suzuki Vitara - 2015
Suzuki Vitara - 2015
Suzuki Vitara - 2015
+15Suzuki Vitara - 2015

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Suzuki #Suzuki Vitara
Články podľa značiek