S trojdverovým hatchbackom v nižšej triede má kórejský Hyundai bohaté skúsenosti. V takejto podobe vyrábal nielen predchádzajúcu generáciu i-dvadsiatky ale aj jeho predchodcu – Hyundai Getz. Tentoraz sa však rozhodol pre zložitejšiu cestu. Nejde len o obyčajný derivát, ale o auto orientované dizajnom na športovo založenú a, najmä, mladšiu klientelu. Tomu zodpovedá nové označenie Coupé aj rozsah zmien.
Napriek spoločnému základu má Coupé naozaj autonómny vzhľad. Vidieť to už na prednej 6-uhoľníkovej maske, ktorá je otočená naopak, ale aj modifikovanom nárazníku, svetlách vrátane tých hmlových, či prelisoch prednej kapoty. A výrazne odlišný je aj profil. Kabína má viac sklonené stĺpiky, pričom ten zadný už nie je lakovaný čiernou farbou. Oživuje ho len úzky plast v spodnej časti. Športové ambície podporujú prelisy na blatníkoch či mohutnejšie prahy.
A zmeny nájdeme aj vzadu. Napríklad na bumerangových odrazkách, úplne prepracovaných svetlách, nárazníku či väčšom zadnom spojleri. Dielo sa určite vydarilo, zvlášť na príplatkových 17-palcových diskoch, ktoré sú v tejto triede takmer extrémom a v oranžovej farbe Tangerine. Ruka v ruke s dizajnovými úpravami išli aj zmeny rozmerov. Coupé je oproti 5-dverovému hatchbacku o 10 mm dlhšie (4 045 mm) a o 25 mm nižšie (1 449 mm). Rázvor náprav 2 570 mm ostal zachovaný.
Hyundai preto sľubuje porovnateľne priestranný interiér a dokonca batožinový priestor s objemom 336 litrov, čo je o 10 viac v porovnaní s hatchbackom a vlastne najlepšia hodnota v triede, prekonávajúca aj novú Fabiu. Z hľadiska dizajnu tu však veľa zmien nenájdeme. Palubná doska či volant sú identické, atmosféru oživujú len oranžové prvky čalúnenia a dekorácie prieduchov ventilácie. Oranžový obklad nájdeme aj v okolí radiacej páky.
Paleta motorov zodpovedá základnému modelu s výnimkou najslabšej benzínovej verzie 1,2 CVVT Kappa (55 kW). Ponuka tak štartuje silnejšou modifikáciou tohto motora s výkonom 62 kW v spojení s 5-stupňovým manuálom. Najvýkonnejšia benzínová verzia 1,4 CVVT Kappa (74 kW) má v sérii 6-stupňovú manuálnu prevodovku, prípadne 4-stupňový automat. Kým najslabší „benzín“ v Coupé chýba, 3-valcový diesel 1,1 CRDi (55 kW) sa pod jeho prednú kapotu predsa len dostal.
Svedčať mu však iste bude viac sinejší 4-valec 1,4 CRDi (66 kW). Oba diesely sú štandardne kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Bohužiaľ, úplne nové priamovstrekové preplňované 3-valce 1,0 T-GDI (88 kW) prídu na rad až neskôr. Podobne ako 7-stupňová automatická dvojspojkové prevodovka 7DCT. Z verzie Coupé odvodí Hyundai aj ostrý špeciál pre kráľovskú triedu rely WRC.
Novinka sa dostane na trh v priebehu marca a apríla, teda po svetovej premiére na jarnom ženevskom autosalóne. Ani to však nie je všetko. Časom totiž môžeme očakávať v modelovom rade i20 aj atraktívne a praktické kombi, ktoré dokáže veľkosťou kufra skrížiť plány aj ambicióznej Škode Fabia Combi.