Hyundai i30 2015: Facelift, dvojspojka a k tomu Turbo!

Hyundai síce v súčasnosti promuje najmä nový model i20, ale bokom neostala ani väčšia i-tridsiatka. V novom modelovom roku sa môže pochváliť nielen faceliftom, ale aj dvoma dôležitými technickými novinkami. Pribudla 7-stupňová „dvojspojka“ a tiež ostrá verzia i30 Turbo.

15.12.2014 06:00
debata (3)
Facelift zasiahol najmä prednú hexagonálnu... Foto: Hyundai
Hyundai i30 - 2015 Facelift zasiahol najmä prednú hexagonálnu masku s väčšími rozmermi a štvoricou horizontálnych lamiel, ktoré nahrádzajú pôvodný „fluidný výplet“.

Hyundai predstavil hatchback i30 v roku 2011 a o rok neskôr k nemu pribudla trojdverová verzia. Čas sa však nedá zastaviť, a tak prichádza s modernizáciou. Nielen optickou. Facelift sprevádza aj nová technika. A teraz pekne po poriadku. Novinku spoznáte na prvý pohľad. „Fluidný“ dizajn totiž umocnila výrazná hexagonálna maska lemovaná chrómom a štvoricou neprehliadnuteľných horizontálnych lamiel. S tým súvisí aj jemne preštylizovaný nárazník. Kým hmlové a hlavné svetlá ostali nezmenené, tie zadné sa môžu pochváliť novou grafikou.

Zadné svetlá dostali mierne odlišnú grafiku. V... Foto: MAZ
MAZ-7907 Zadné svetlá dostali mierne odlišnú grafiku. V ponuke je aj nový dizajn diskov kolies s rozmermi 16 a 17 palcov či štyri nové laky exteriéru.

Omladzovaciu kúru uzatvárajú tri nové laky karosérie – biely Polar White, oranžový Orange Caramel a čierny Jet Black. K tomu pridáva i30 nový dizajn diskov kolies s rozmerom 16 a 17 palcov. Omnoho dôležitejšie zmeny však prebehli pod kapotou. Všetky motory splňujúce normu Euro 6 sú odteraz kombinované so štart-stop systémom, ale aj s balíčkom úsporných opatrení, medzi ktorými nájdeme pneumatiky s nízkym valivým odporom a aktívnu mriežku chladiča. Očakávať tak môžeme zníženie spotreby.

Nové Turbo sa môže pýšiť čiernym výpletom,... Foto: Hyundai
Hyundai i30 - 2015 Nové Turbo sa môže pýšiť čiernym výpletom, bi-xenónovými svetlami, 18-palcovými diskami aj tenkými červenými linkami v spodnej časti nárazníka.

Nový je už základný benzínový motor. Pôvodný 4-valec 1,4 Gamma (73 kW) nahradil totiž úplne nový agregát 1,4 CVVT (74 kW) z radu Kappa, ktorého hmotnosť bola znížená až o 14 kg. Bez náplní váži len 87 kg. Väčšie štvorvalce 1,6 CVVT (88 kW) a 1,6 GDI (99 kW) ostávajú bez zmien. Zato diesel 1,6 CRDi posilnil vo výkonnejšej verzii z 93 až na 100 kW, čím sa stáva jedným z najvýkonnejších vo svojej objemovej kategórii, s výnimkou bi-turba od Renaultu. Jeho slabšia verzia má stále 81 kW. Štandardom je 6-stupňový manuál.

Najvýkonnejšiu verziu i30 Turbo poháňa... Foto: Hyundai
Hyundai i30 - 2015 Najvýkonnejšiu verziu i30 Turbo poháňa preplňovaný agregát 1,6 Turbo GDI s výkonom 137 kW. Na stovku zrýchľuje za osem sekúnd. Silu motora demonštruje aj dvojica koncoviek výfukov.

To však rozhodne nie je všetko. Diesely 1,6 CRDi a výkonnejšia jednašestka s priamym vstrekovaním paliva GDI môžu byť totiž odteraz kombinované s úplne novou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7DCT, ktorá nahrádza pôvodný 6-stupňový automat s hydrodynamickým meničom. To znamená opätovné zníženie spotreby a pre dieselovú verziu aj bonus v podobe zvýšenia krútiaceho momentu z 280 až na 300 Nm. No a novým kráľom modelového radu sa stáva Hyundai i30 Turbo v troj- aj päť-dverovej verzii.

Najviac zmien v interiéri podstúpilo práve nové... Foto: Hyundai
Hyundai i30 - 2015 Najviac zmien v interiéri podstúpilo práve nové i30 Turbo. Nájdeme tu anatomické sedadlá, športový prístrojový panel aj hliníkové pedále.

Je to jasná odpoveď na konkurenčnú Kiu Ceed GT od ktorej preberá priamovstrekový preplňovaný benzínový 4-valec 1,6 Turbo GDI, tentoraz ale s "civilnejším“ výkonom 137 kW, namiesto pôvodných 152. Krútiaci moment s hodnotou 265 Nm ostáva na pôvodnej úrovni. I tak ide v porovnaní s motorom 1,6 GDI o navýšenie výkonu o 28 a krútiaceho momentu o 38 %. S takouto „výbavičkou“ a 6-stupňovýám manuálom akceleruje i30 Turbo na stovku za rovných osem sekúnd. Kia ho poráža o tri desatiny sekundy, ale Hyundai sa určite odmení nižšou konzumáciou paliva.

A nové Turbo ukazuje svoje „rožky“ aj navonok. Tuhší podvozok je v sérii vybavený 18-palcovými diskami, ktoré ukrývajú brzdové kotúče s priemerom 300 a 284 mm. Efektný bodykit obsahuje čiernu masku, bi-xenonové reflektory s čiernym pozadím, jednoduchý horizontálny dizajn denných LED diód či červenú linku v prednom spojleri. Vzadu sú neprehliadnuteľné väčšie odrazky v plastových výliskoch, ale najmä dvojica výfukov zasadená v difúzore a väčší spojler. Upravené bolo aj ostrejšie riadenie.

Interiér disponuje anatomickými sedadlami s výrazným bočným vedením, červeno-čiernym polokoženým čalúnením, ale aj hliníkovými pedálmi a prístrojovým panelom s červenými akcentmi. Vynovený model i30 sa dostane do predaja vo februári spolu s verziou Turbo.

Hyundai i30 - 2015
Hyundai i30 - 2015
+22Hyundai i30 - 2015

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #facelift #dvojspojková prevodovka #Hyundai i30 #Hyundai i30 Turbo
Články podľa značiek