Hyundai predstavil hatchback i30 v roku 2011 a o rok neskôr k nemu pribudla trojdverová verzia. Čas sa však nedá zastaviť, a tak prichádza s modernizáciou. Nielen optickou. Facelift sprevádza aj nová technika. A teraz pekne po poriadku. Novinku spoznáte na prvý pohľad. „Fluidný“ dizajn totiž umocnila výrazná hexagonálna maska lemovaná chrómom a štvoricou neprehliadnuteľných horizontálnych lamiel. S tým súvisí aj jemne preštylizovaný nárazník. Kým hmlové a hlavné svetlá ostali nezmenené, tie zadné sa môžu pochváliť novou grafikou.
Omladzovaciu kúru uzatvárajú tri nové laky karosérie – biely Polar White, oranžový Orange Caramel a čierny Jet Black. K tomu pridáva i30 nový dizajn diskov kolies s rozmerom 16 a 17 palcov. Omnoho dôležitejšie zmeny však prebehli pod kapotou. Všetky motory splňujúce normu Euro 6 sú odteraz kombinované so štart-stop systémom, ale aj s balíčkom úsporných opatrení, medzi ktorými nájdeme pneumatiky s nízkym valivým odporom a aktívnu mriežku chladiča. Očakávať tak môžeme zníženie spotreby.
Nový je už základný benzínový motor. Pôvodný 4-valec 1,4 Gamma (73 kW) nahradil totiž úplne nový agregát 1,4 CVVT (74 kW) z radu Kappa, ktorého hmotnosť bola znížená až o 14 kg. Bez náplní váži len 87 kg. Väčšie štvorvalce 1,6 CVVT (88 kW) a 1,6 GDI (99 kW) ostávajú bez zmien. Zato diesel 1,6 CRDi posilnil vo výkonnejšej verzii z 93 až na 100 kW, čím sa stáva jedným z najvýkonnejších vo svojej objemovej kategórii, s výnimkou bi-turba od Renaultu. Jeho slabšia verzia má stále 81 kW. Štandardom je 6-stupňový manuál.
To však rozhodne nie je všetko. Diesely 1,6 CRDi a výkonnejšia jednašestka s priamym vstrekovaním paliva GDI môžu byť totiž odteraz kombinované s úplne novou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7DCT, ktorá nahrádza pôvodný 6-stupňový automat s hydrodynamickým meničom. To znamená opätovné zníženie spotreby a pre dieselovú verziu aj bonus v podobe zvýšenia krútiaceho momentu z 280 až na 300 Nm. No a novým kráľom modelového radu sa stáva Hyundai i30 Turbo v troj- aj päť-dverovej verzii.
Je to jasná odpoveď na konkurenčnú Kiu Ceed GT od ktorej preberá priamovstrekový preplňovaný benzínový 4-valec 1,6 Turbo GDI, tentoraz ale s "civilnejším“ výkonom 137 kW, namiesto pôvodných 152. Krútiaci moment s hodnotou 265 Nm ostáva na pôvodnej úrovni. I tak ide v porovnaní s motorom 1,6 GDI o navýšenie výkonu o 28 a krútiaceho momentu o 38 %. S takouto „výbavičkou“ a 6-stupňovýám manuálom akceleruje i30 Turbo na stovku za rovných osem sekúnd. Kia ho poráža o tri desatiny sekundy, ale Hyundai sa určite odmení nižšou konzumáciou paliva.
A nové Turbo ukazuje svoje „rožky“ aj navonok. Tuhší podvozok je v sérii vybavený 18-palcovými diskami, ktoré ukrývajú brzdové kotúče s priemerom 300 a 284 mm. Efektný bodykit obsahuje čiernu masku, bi-xenonové reflektory s čiernym pozadím, jednoduchý horizontálny dizajn denných LED diód či červenú linku v prednom spojleri. Vzadu sú neprehliadnuteľné väčšie odrazky v plastových výliskoch, ale najmä dvojica výfukov zasadená v difúzore a väčší spojler. Upravené bolo aj ostrejšie riadenie.
Interiér disponuje anatomickými sedadlami s výrazným bočným vedením, červeno-čiernym polokoženým čalúnením, ale aj hliníkovými pedálmi a prístrojovým panelom s červenými akcentmi. Vynovený model i30 sa dostane do predaja vo februári spolu s verziou Turbo.