Pred rokom v Ženeve patril koncept Ferrari Sergio k hviezdam tamojšieho autosalónu. Nestál však na stánku Ferrari. Našli ste ho v expozícii štúdia Pininfarina, ktoré ním vzdalo hold zosnulému Sergiovi Pininfarinovi a zároveň pripomenulo 60 rokov spolupráce medzi Maranellom a jednou z najslávnejších talianskych karosární. Ten druhý dôvod bol pravdepodobne dôležitejší. V posledných rokoch totiž Pininfarina prichádza o zákazky vzpínajúceho sa žrebca. A to sa pánom z Cambiana rozhodne nepáči.
Pôvodne dvorná karosáreň Ferrari sa nepodieľala na dizajne hyperšportu LaFerrari ani na novej Californi. Sergio tak malo pripomenúť, že Pininfarina vie stále robiť špičkový dizajn. A zdá sa, že to zafungovalo. Ferrari nielenže súhlasilo, aby koncept Sergio niesol maranellské logo, ale umožnilo doviesť myšlienku do konca. Zo Sergia sa stane skutočné Ferrari, i keď len v prísne limitovanej „sérii“ šiestich kusov. Tomu bude zodpovedať astronomická cena – približne 1,5 milióna eur! A to naozaj nie je málo.
Finálne Sergio, ktoré sa predstavilo na podujatí Finali Mondiali Ferrari v Abú Zabí spolu s okruhovým FXX K, sa však od konceptu, ktorý vyvolal vlnu nadšenia, dosť líši. Kým štúdia bola radikálnou puristickou „barchettou“ bez čelného okna a extrémne nízkou siluetou pontónu, sériové Sergio sa pretransformovalo na pomerne civilne pôsobiaci spider. Dostalo čelné sklo, takže posádka už nemusí nosiť prilby, a pomerne konvenčné proporcie. Zmizli aj originálne malé dvierka. Nahradili ich omnoho väčšie a komfortnejšie. Zmenila sa aj veľká predná „papuľa“. Centrálnu koncovku výfuku zastúpili dve po bokoch.
S konceptom spájajú Sergio snáď už len zvláštne čierne podbehy prerastajúce do prudko sklopených zadných stĺpikov, aj keď už bez funkcie nasávania vzduchu. Je to stále nádherný kus auta, ale čaro puristickej povahy štúdie je definitívne preč. Technika však zostala. Sergio je postavené na platforme Ferrari 458 Spider či skôr na jeho odľahčenej verzii 458 Speciale A (Aperta – otvorený).
To znamená centrálne umiestnený atmosférický 8-valec s objemom 4,5 litra a výkonom 605 koní (420 kW), spojený so 7-stupňovou sekvenčnou prevodovkou. Pochopiteľne, energia motora je smerovaná výlučne k zadným kolesám. Na stovku má Sergio šprintovať za rovné tri sekundy a na dvestovku za 9,1 sekundy. To sú údaje zhodné so 458 Speciale A. Aj preto sa zdá cena dosť premrštená. Nemení na tom nič fakt exkluzivity ani to, že každý exemplár doladí oddelenie Ferrari Tailor Made presne podľa požiadaviek zákazníkov.
Ferrari však dobre vie, čo robí. Limitované edície so vzpínajúcim sa žrebcom patria vždy k horúcemu tovaru. A ani tentoraz tomu nie je inak. Všetkých šesť kusov je beznádejne vypredaných. Prvý kus odovzdalo Ferrari zákazníkovi v Spojených arabských emirátoch. Dostane sa tak do zbierky galérie SBH Royal v Abú Zabí, kde „parkujú“ také kúsky ako Ferrari F40, Ferrari SA Aperta, ale aj Jaguar XJ220, Lamborghini Reventon či supervzácne Porsche 911 GT1 alebo Mercedes-Benz SLS Stirling Moss. V tejto spoločnosti mu to bude nepochybne veľmi svedčať.