Subaru je verné evolúcii. Nie inak je to v prípade Outbacku. Ten má stále základ v predchádzajúcej piatej generácii. To ale nie je výčitka. Subaru vie, čo robí a svoje produkty „brúsi“ postupnou inováciou do dokonalosti. A to je presne to, čo vedia jeho zákazníci oceniť. Platí to aj pre dizajn, ktorý zaujme skôr konzervatívne ladenú klientelu. Žiadne výstrelky sa jednoducho nekonajú. Napriek tomu je Outback pre rok 2015 v mnohom nový. Karoséria je napríklad úplne prepracovaná, aj keď rozmery sa príliš nemenili.
Evolučný dizajn
Na dĺžku pribudlo 15 mm (4 805 mm) a na šírku 18 (1 838 mm). Výška ostala nezmenených 1 605 mm, ale pri zväčšení svetlej výšky o 21 mm na konečných 221. Rázvor náprav podrástol na 2 753 mm, čo je len o šesť milimetrov viac než predtým. Celkovo pôsobí Outback úhľadnejším dojmom. Jeho hexagonálna predná maska je citlivejšie zakomponovaná do prednej časti a harmonickejší je aj tvar reflektorov. Na LED technológiu to však nevyzerá, Subaru ostane pravdepodobne verné klasickým bi-xenónom. Funkciu odbočovacích svetiel na seba prevzali hmlovky.
Z bočného profilu je zrejmý väčší sklon predného stĺpika a výrazný prelis. Spätné zrkadlá so smerovými svetlami sa premiestnili z okien na dvere. Uchytené sú na nožičkách, čo znamená lepší výhľad. Zadnú časť zjemnili oblejší nárazník a úplne nová grafika svetiel. Aj svoje „prašné“ gény dáva nový Outback odteraz najavo civilnejším spôsobom. Chrániče nárazníkov a prahov majú totiž menej agresívny tvar. V súvislosti so zmenami sľubuje Subaru lepšiu aerodynamiku a tým aj vyšší akustický komfort. Mimochodom, ten je tiež výsledkom štandardne dodávaného akustického čelné okna, väčšieho množstva tlmiacich hmôt v priehradke motora a uchytenia hnacích jednotiek na hydraulických segmentoch.
Interiér sa posunul dizajnom výrazne vpred aj keď svoju konzervatívnosť stále nezaprie. Horizontálne riešená palubná doska obsahuje veľké centrálne dotykové rozhranie osadené 6,5-palcovou obrazovkou. Vyššia úroveň rozhrania so 7-palcovým displejom disponuje hlasovým ovládaním a satelitným rádiom. Samozrejmosťou je konektivita s externými zariadeniami cez USB-port alebo Bluetooth. Okrem toho nájdeme farebný 5-palcový displej priamo na prístrojovom paneli. Zlepšila sa aj kvalita materiálov a vybavenia. O lepší zvuk sa napríklad postará americká spoločnosť Harman/Kardon, ktorá dodala 12-reproduktorovú audiosústavu s výkonom 576 W.
Viac miesta v interiéri aj v kufri
Okrem toho ponúka Legacy posádke viac priestoru, najmä viac centimetrov pre nohy zadných cestujúcich a väčšiu priestorovú rezervu v šírke ramien. O čosi väčší je kufor. Celkový objem predstavuje 560 litrov, čo je o 34 viac. Nakladanie uľahčí elektrické ovládanie veka, nižšie umiestnená podlaha a možnosť sklápania zadných operadiel konečne aj z batožinového priestoru. Nejde síce o rekordéra v triede, ale Outback ráta aj s častým umiestnením nákladu na streche. V zálohe má totiž „geniálne“ strešné lyžiny s výsuvnými priečkami, ktoré vás zbavia komplikovanej montáže strešných nosičov.
Veľký pokrok vidieť v bezpečnostných systémoch. Subaru konečne privezie aj do Európy systém EyeSight, a to hneď jeho tretiu generáciu. To znamená dvojicu farebných seterokamier, ktoré „skenujú“ dianie pred vozidlom a reagujú aj na brzdové svetlá vpredu idúcich vozidiel. Dosah a uhol kamier sú v porovnaní s predchádzajúcou generáciou až o 40 % väčšie. Ak nie je rozdiel v rýchlosti pohybujúcich sa alebo statických objektov, ktoré sú potenciálne nebezpečné, väčší ako 48 km/h, dokáže systém kolíznym brzdením zrážke predísť.
Bezpečnostná výbava je obohatená o radarový tempomat, detekciu mŕtveho uhla v spätných zrkadlách či upozornenie na nedobrovoľné opustenie jazdného pruhu. K tomu Outback pridáva airbagy v sedadlách, pre lepšiu fixáciu pasažierov po náraze, ale aj upozornenie na blížiace sa autá v priečnom smere pri cúvaní z parkovacieho miesta. Cúvacia kamera má byť pritom v sériovom vybavení. Aspoň tak je to v USA. Subaru si je isté, že s touto nádielkou technológií má všetky predpoklady na plné skóre v nárazových testoch Euro NCAP.
Dva motory, AWD a k tomu X-Mode
Pod novou hliníkovou kapotou sa v Európe objavia dve pohonné jednotky, ako velí tradícia, pôjde o 4-valcové „boxery“. Veľké zmeny nečakajte. Základom je benzínový agregát 2,5 i s výkonom 129 kW. V týchto končinách bude ale v centre pozornosti najmä diesel 2,0 D s nezmeneným výkonom 110 kW. Oba motory prešli modernizáciou na splnenie emisných noriem Euro 6, takže očakávať môžeme štart-stop systém aj rekuperáciu brzdnej energie. Na výber bude buď 6-stupňový manuál, alebo kontinuálna prevodovka CVT Lineartronic so siedmimi prednastavenými stupňami, ktoré možno voliť z volantu.
V sérii oboch verzií nemôže chýbať legendárny pohon oboch náprav Symmetrical AWD s elektronicky ovládanou medzinápravovou spojkou, tentoraz aj s režimom X-Mode, známym z nového Foresteru. Aktivovaním tlačidla X-Mode sa do rýchlosti 40 km/h upraví nastavenie riadiacej jednotky motora, prevodovky aj systému 4×4 pre čo najlepšie zdolávanie terénu a udržanie stability v náročných jazdných podmienkach. Napríklad aj pri náhlom prechode zo suchej na mokrú či zasneženú vozovku. Jeho súčasťou je tiež kontrola klesania z prudkého svahu, aktívna do rýchlosti 20 km/h, ktorá využíva brzdy aj brzdný účinok motora.
Naopak, pri vyšších rýchlostiach pomôže okrem trakčnej kontroly a stabilizačného systému VDC novinka v podobe vektorovania brzdného momentu ATV pri prejazde zákrutami. Vyspelý podvozok s dvojitými lichobežníkovými závesmi na oboch nápravách dostal nové naladenie pre vyšší komfort jazdy. Sedemnásť- alebo 18-palcové disky kolies budú odteraz ukrývať štvoricu ventilovaných kotúčov bŕzd. O riadenie sa stará elektrický posilňovač. Presné technické údaje nie sú ešte k dispozícii vzhľadom na to, že Outback sa spolu s novým Legacy chystá na európske trhy až budúci rok, presnejšie na prelome marca a apríla.