Subaru Outback 2015: Lepšie na asfalte aj v teréne

Subaru predstavilo nové Legacy na autosalóne v Chicagu a následne v New Yorku aj jeho off-roadovú verziu Outback. Terénne kombi by malo začiatkom roka konečne doraziť aj do Európy. Evolúcia mu priniesla viac komfortu, nižšiu spotrebu, a najmä nové bezpečnostné technológie, kde výrazne zaostávalo.

17.12.2014 06:00
debata
Nový Outback išiel cestou evolúcie. Tá mu... Foto: Subaru
Subaru Outback - 2015 Nový Outback išiel cestou evolúcie. Tá mu priniesla harmonickejší dizajn aj keď stále v prísne konzervatívnom duchu. Nová je predná hexagonálna maska aj reflektory.

Subaru je verné evolúcii. Nie inak je to v prípade Outbacku. Ten má stále základ v predchádzajúcej piatej generácii. To ale nie je výčitka. Subaru vie, čo robí a svoje produkty „brúsi“ postupnou inováciou do dokonalosti. A to je presne to, čo vedia jeho zákazníci oceniť. Platí to aj pre dizajn, ktorý zaujme skôr konzervatívne ladenú klientelu. Žiadne výstrelky sa jednoducho nekonajú. Napriek tomu je Outback pre rok 2015 v mnohom nový. Karoséria je napríklad úplne prepracovaná, aj keď rozmery sa príliš nemenili.

Evolučný dizajn

Na dĺžku pribudlo 15 mm (4 805 mm) a na šírku 18 (1 838 mm). Výška ostala nezmenených 1 605 mm, ale pri zväčšení svetlej výšky o 21 mm na konečných 221. Rázvor náprav podrástol na 2 753 mm, čo je len o šesť milimetrov viac než predtým. Celkovo pôsobí Outback úhľadnejším dojmom. Jeho hexagonálna predná maska je citlivejšie zakomponovaná do prednej časti a harmonickejší je aj tvar reflektorov. Na LED technológiu to však nevyzerá, Subaru ostane pravdepodobne verné klasickým bi-xenónom. Funkciu odbočovacích svetiel na seba prevzali hmlovky.

Rozmery karosérie sa veľmi nemenili. Do dĺžky... Foto: Subaru
Subaru Outback - 2015 Rozmery karosérie sa veľmi nemenili. Do dĺžky pribudlo 15 a do šírky 18 mm. Podstatné je však pri Outbacku zväčšenie svetlej výšky na 221 mm, vďaka čomu sa opäť zlepší jeho prejazdnosť v teréne.

Z bočného profilu je zrejmý väčší sklon predného stĺpika a výrazný prelis. Spätné zrkadlá so smerovými svetlami sa premiestnili z okien na dvere. Uchytené sú na nožičkách, čo znamená lepší výhľad. Zadnú časť zjemnili oblejší nárazník a úplne nová grafika svetiel. Aj svoje „prašné“ gény dáva nový Outback odteraz najavo civilnejším spôsobom. Chrániče nárazníkov a prahov majú totiž menej agresívny tvar. V súvislosti so zmenami sľubuje Subaru lepšiu aerodynamiku a tým aj vyšší akustický komfort. Mimochodom, ten je tiež výsledkom štandardne dodávaného akustického čelné okna, väčšieho množstva tlmiacich hmôt v priehradke motora a uchytenia hnacích jednotiek na hydraulických segmentoch.

Vzadu nájdeme úplne nové svetlá aj nárazník.... Foto: Subaru
Subaru Outback - 2015 Vzadu nájdeme úplne nové svetlá aj nárazník. Veko kufra sa bude otvárať elektricky.

Interiér sa posunul dizajnom výrazne vpred aj keď svoju konzervatívnosť stále nezaprie. Horizontálne riešená palubná doska obsahuje veľké centrálne dotykové rozhranie osadené 6,5-palcovou obrazovkou. Vyššia úroveň rozhrania so 7-palcovým displejom disponuje hlasovým ovládaním a satelitným rádiom. Samozrejmosťou je konektivita s externými zariadeniami cez USB-port alebo Bluetooth. Okrem toho nájdeme farebný 5-palcový displej priamo na prístrojovom paneli. Zlepšila sa aj kvalita materiálov a vybavenia. O lepší zvuk sa napríklad postará americká spoločnosť Harman/Kardon, ktorá dodala 12-reproduktorovú audiosústavu s výkonom 576 W.

Viac miesta v interiéri aj v kufri

Okrem toho ponúka Legacy posádke viac priestoru, najmä viac centimetrov pre nohy zadných cestujúcich a väčšiu priestorovú rezervu v šírke ramien. O čosi väčší je kufor. Celkový objem predstavuje 560 litrov, čo je o 34 viac. Nakladanie uľahčí elektrické ovládanie veka, nižšie umiestnená podlaha a možnosť sklápania zadných operadiel konečne aj z batožinového priestoru. Nejde síce o rekordéra v triede, ale Outback ráta aj s častým umiestnením nákladu na streche. V zálohe má totiž „geniálne“ strešné lyžiny s výsuvnými priečkami, ktoré vás zbavia komplikovanej montáže strešných nosičov.

Interiér sa môže pýšiť kvalitnejšími... Foto: Subaru
Subaru Outback - 2015 Interiér sa môže pýšiť kvalitnejšími materiálmi, modernejším dizajnom a novým rozhraním so 7-palcovou dotykovou obrazovkou. Vodič má lepší výhľad vďaka premiestneniu spätných zrkadiel na nožičky a viac sklonenému čelnému oknu.

Veľký pokrok vidieť v bezpečnostných systémoch. Subaru konečne privezie aj do Európy systém EyeSight, a to hneď jeho tretiu generáciu. To znamená dvojicu farebných seterokamier, ktoré „skenujú“ dianie pred vozidlom a reagujú aj na brzdové svetlá vpredu idúcich vozidiel. Dosah a uhol kamier sú v porovnaní s predchádzajúcou generáciou až o 40 % väčšie. Ak nie je rozdiel v rýchlosti pohybujúcich sa alebo statických objektov, ktoré sú potenciálne nebezpečné, väčší ako 48 km/h, dokáže systém kolíznym brzdením zrážke predísť.

Objem kufra má 560 litrov, čo je o 34 viac.... Foto: Subaru
Subaru Outback - 2015 Objem kufra má 560 litrov, čo je o 34 viac. Nakladanie uľahčí elektrické ovládanie veka, nižšie umiestnená podlaha a možnosť sklápania zadných operadiel konečne aj z batožinového priestoru.

Bezpečnostná výbava je obohatená o radarový tempomat, detekciu mŕtveho uhla v spätných zrkadlách či upozornenie na nedobrovoľné opustenie jazdného pruhu. K tomu Outback pridáva airbagy v sedadlách, pre lepšiu fixáciu pasažierov po náraze, ale aj upozornenie na blížiace sa autá v priečnom smere pri cúvaní z parkovacieho miesta. Cúvacia kamera má byť pritom v sériovom vybavení. Aspoň tak je to v USA. Subaru si je isté, že s touto nádielkou technológií má všetky predpoklady na plné skóre v nárazových testoch Euro NCAP.

Dva motory, AWD a k tomu X-Mode

Pod novou hliníkovou kapotou sa v Európe objavia dve pohonné jednotky, ako velí tradícia, pôjde o 4-valcové „boxery“. Veľké zmeny nečakajte. Základom je benzínový agregát 2,5 i s výkonom 129 kW. V týchto končinách bude ale v centre pozornosti najmä diesel 2,0 D s nezmeneným výkonom 110 kW. Oba motory prešli modernizáciou na splnenie emisných noriem Euro 6, takže očakávať môžeme štart-stop systém aj rekuperáciu brzdnej energie. Na výber bude buď 6-stupňový manuál, alebo kontinuálna prevodovka CVT Lineartronic so siedmimi prednastavenými stupňami, ktoré možno voliť z volantu.

Pod kapotou sa objavia výlučne 4-valcové boxery... Foto: Subaru
Subaru Outback - 2015 Pod kapotou sa objavia výlučne 4-valcové boxery – benzínový 2,5i alebo diesel 2,0 D. Samozrejmosťou je pohon oboch náprav Symmetrical AWD, tentoraz obohatený o terénnu funkciu X-Mode.

V sérii oboch verzií nemôže chýbať legendárny pohon oboch náprav Symmetrical AWD s elektronicky ovládanou medzinápravovou spojkou, tentoraz aj s režimom X-Mode, známym z nového Foresteru. Aktivovaním tlačidla X-Mode sa do rýchlosti 40 km/h upraví nastavenie riadiacej jednotky motora, prevodovky aj systému 4×4 pre čo najlepšie zdolávanie terénu a udržanie stability v náročných jazdných podmienkach. Napríklad aj pri náhlom prechode zo suchej na mokrú či zasneženú vozovku. Jeho súčasťou je tiež kontrola klesania z prudkého svahu, aktívna do rýchlosti 20 km/h, ktorá využíva brzdy aj brzdný účinok motora.

Naopak, pri vyšších rýchlostiach pomôže okrem trakčnej kontroly a stabilizačného systému VDC novinka v podobe vektorovania brzdného momentu ATV pri prejazde zákrutami. Vyspelý podvozok s dvojitými lichobežníkovými závesmi na oboch nápravách dostal nové naladenie pre vyšší komfort jazdy. Sedemnásť- alebo 18-palcové disky kolies budú odteraz ukrývať štvoricu ventilovaných kotúčov bŕzd. O riadenie sa stará elektrický posilňovač. Presné technické údaje nie sú ešte k dispozícii vzhľadom na to, že Outback sa spolu s novým Legacy chystá na európske trhy až budúci rok, presnejšie na prelome marca a apríla.

Subaru Outback - 2015
Subaru Outback - 2015
+20Subaru Outback - 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Subaru #Subaru Outback #Subaru Legacy
Články podľa značiek