Na technologickej konferencii v Paríži informoval Renault o niektorých plánoch v blízkej budúcnosti. Asi najzaujímavejší je projekt avantgardného dvojvalcového dvojtaktu spaľujúceho naftu. Veľa o ňom neprezradil, no aj to málo spôsobilo rozruch. Jeho funkčný prototyp je odvodený zo známeho 4-valca 1,5 dCi. Aj preto znamená polovičný počet valcov polovičný zdvihový objem. Nasať je schopný maximálne 0,73 litra zmesi.
Aj vďaka tomu sa podarilo technikom Renaultu znížiť hmotnosť agregátu o 40 kg. Polovička to, samozrejme, nie je, no musíme brať do úvahy, že ide o preplňovaný motor a že okrem klasického turbodúchadla disponuje ešte aj kompresorom. Za takýchto okolností by sa mal výkon miniatúrneho nafťáka pohybovať v rozmedzí od 35 do 50 kW a krútiaci moment dosahovať slušných 145 Nm. Renault tvrdí, že v porovnaní s rovnako výkonným 4-valcom bude o 15 % úspornejší.
Pre samotnú automobilku je ale dôležitý aj fakt, že takýto motor by mal byť lacnejší, i keď časť ušetreného materiálu a súčiastok „doženie“ zložitý systém preplňovania. Je však možné, že predstavovaný prototyp je jeho vrcholovou verziou a že modifikáciám s nižším výkonom bude stačiť jediné turbodúchadlo. Potom by sa mohla cena motora priblížiť polovici ceny preplňovaného 4-valca. A to je dôležité, pretože bude určený pre lowcostový segment.
S nasadením novej jednotky vraj Renault počíta najmä na rozvojových trhoch, ale ktovie, ak sa osvedčí, mohol by zamieriť aj do Európy. Kedy sa vývoj dostane do finálnej fázy a kedy do série Renault neprezradil. Rozhodne by to ale nemalo byť neskôr ako do roku 2020.