Nie je to tak dávno, čo sa Land Rover pochválil technológiou Transparent Bonnet, teda priehľadnou kapotou. Tá funguje na princípe head-up displeja, premietajúceho na úrovni kapoty virtuálny obraz tých častí okolia vozidla, ktoré vodič nemôže vidieť. Napríklad obraz cesty tesne pred autom alebo dokonca pod ním. Tú istú technológiu sa zas Jaguar rozhodol využiť na to, aby zrušil slepé uhly, ktoré sú spôsobené stĺpikmi karosérie, a ponúkol vodičovi dokonalý 360-stupňový výhľad.
Technológia sa volá Transparent Pillars a funguje na premietaní obrazu z exteriérových kamier na vnútorné strany stĺpikov. A to tak tých predných, ako aj stredových a zadných. V dnešných časoch by to bola skvelá pomôcka, pretože stĺpiky áut sú z dôvodu bezpečnosti čoraz hrubšie a zastierajú veľkú časť výhľadu. Vďaka Transparent Pillars by tak mohol vodič vidieť napríklad chodcov, ktorí sú v zákryte skeletu karosérie.
Aby však systém nepôsobil rušivo, premietanie sa aktivuje len pri nízkych rýchlostiach a na základe pohybu hlavy a ramien vodiča. Jednoducho, ak sa obzrie smerom doľava alebo doprava, alebo ak sa blíži ku križovatke, na stĺpiky sa začne premietať obraz, inak je to stĺpik ako každý iný. Tam sa však Jaguar nezastavil. Chce totiž urobiť z celého čelného skla jeden obrovský head-up displej, ktorý môže napríklad zvýrazňovať prechádzajúcich chodcov pohyblivým červeným rámom.
A sú tu aj ďalšie aplikácie, napríklad premietanie rôznych užitočných informácií pri hľadaní ubytovania alebo reštaurácií formou virtuálnych informačných tabúľ priamo na úrovni týchto bodov záujmu alebo odpočítavať čas do naskočenia zelenej na úrovni semaforov. Vrcholom je však 3D navigácia „follow me“ s virtuálnym vozidlom premietaným pred vami, ktoré nasledujete. Ukáže vám, do ktorého prúdu sa zaradiť a kde odbočiť. Jednoducho, dovedie vás až do cieľa.
Tieto technológie sú zatiaľ len v štádiu vývoja, no je nepochybné, že fungujú a že sa s nimi už čoskoro stretneme v sériovej produkcii. Či už v Jaguaroch, alebo Land Roveroch.