Štvordverový sedan s dĺžkou približne 4,7 metra má zaplátať dieru po nádhernom, no nie príliš úspešnom modeli strednej triedy 159, ktorý nemá v súčasnosti nástupcu. Alfa má tak v ponuke len malé MiTo a Giuliettu, patriacu do nižšej strednej triedy. Teda ak neberieme do úvahy malosériové kupé 4C. Prečo to všetko trvá Alfe tak dlho? Nový model bude totiž štartom úplne novej éry. Spolu s Giuliou príde aj od základu nová modulárna platforma Giorgio.
Práve tá umožní Alfe návrat ku koreňom. Napríklad k zadnému náhonu, ktorý je v prémiovom rybníku priam zákonom, ale aj k nižšej hmotnosti. Giulia s typovým označením Tipo 952 tiež dostane nové motory vlastnej konštrukcie, čím by mala vyjsť v ústrety tým, ktorí Alfe vyčítali, že sa v posledných rokoch príliš spoliehala na mainstreamovú koncernovú techniku. A mali pravdu. Nové informácie, ktoré zverejnil server Automotive News Europe, sa týkajú práve pohonných jednotiek.
Pod kapotou bude podľa tohto zdroja na výber zo štyroch motorov – dvoch naftových a dvoch benzínových. Základom sa stane 4-valcový diesel s objemom 2,2 litra a výkonovým rozpätím od 99 do 155 kW. Nad ním by mal stáť taliansky trojlitrový 6-valec od VM Motori, známy napríklad z Lancie Thema alebo Jeepu Grand Cherokee. Samozrejme, špeciálne vyladený pre potreby Alfy Romeo. Očakávať tak môžeme výkon 202 kW, podobne ako pri Maserati Ghibli. V súčasnosti však existuje aj nová verzia s výkonom vyšľachteným až na 250 kW, takže uvidíme.
Benzínová ponuka sa začne dvojlitrovým štvorvalcom Global Medium Engine s výkonovým rozpätím od 180 do 243 kW, kombinovaným tak s manuálnymi, ako aj automatickými prevodovkami. Predpokladať môžeme buď 9-stupňový automat, ktorý už koncern používa v Jeepe Renegade, alebo 8-stupňovú prevodovku s vyšším prenosom krútiaceho momentu. Skutočným vrcholom sa stane dvakrát preplňovaný 6-valec s objemom 2,9 litra, od ktorého sa očakáva výkon ohromných 350 kW. Aj preto dostane v sérii pohon oboch náprav.
Toto „srdce“ bude pochádzať priamo z Maranella, keďže ho už pre potreby Maserati Ghibli S Q4 vyrába Ferrari. V ňom má však „len“ 301 kW, takže špecifikácia pre Giuliu by mu mala dať na frak. Spojený bude s najväčšou pravdepodobnosťou s 8-stupňovým automatom ZF, presne ako v Ghibli. Kľúčová novinka Alfy Romeo, za ktorej dizajnom stojí Lorenzo Ramciotti, sa predstaví budúci rok, presne 25. júna. Dátum nie je náhodný. Ak sa pozrieme do histórie automobilky, zistíme, že v tento deň bude sláviť 105. výročie založenia.