Technológia s názvom Remote Valet Parking Assistant nie je celkom nová. S parkovacími autopilotmi experimentuje viacero automobiliek. Okrem BMW napríklad aj koncern Volkswagen či Honda. Cieľom je, aby ste z vozidla mohli vystúpiť tam, kde to potrebujete, a parkovanie vrátane nájdenia vhodného parkovacieho miesta prenechali samotnému vozidlu. Dnes sa zdá, že vo vývoji je najďalej BMW. Jeho parkovací autopilot zvládne totiž aj parkovanie v miestach, kde nie je dostupný signál GPS.
Predstaví ho v Las Vegas na výstave CES 2015 na prototype elektromobilu BMW i3. Na orientáciu využije štyri laserové skenery, teda takzvané lidary, ktoré budú skenovať okolie vozidla. Tieto údaje si vozidlo prevedie do digitálnej mapy, podľa ktorej sa bude pohybovať. Podľa BMW sú lidary natoľko presné, že si poradia s chodcami či dokonca s nesprávne zaparkovanými autami. Vozidlo by tak malo bez problémov zvládnuť aj neočakávané situácie a zaparkovať bez akéhokoľvek vonkajšieho zásahu.
Vychádzanie z parkovacieho miesta bude fungovať tým istým spôsobom, len v opačnom poradí. Vozidlo si privoláte pomocou hodiniek SmartWatch a auto vás vyzdvihne na mieste, kde ho čakáte. To všetko by malo experimentálne BMW i3 zvládnuť počas prezentácie v Las Vegas. V sérii by sa však malo objaviť v omnoho väčšom „korábe“. Špekuluje sa, že premiéru absolvuje v dlho avizovanom luxusnom BMW 9, ktoré by malo vytvoriť nový vrchol mníchovskej modelovej hierarchie a ktoré sa formou konceptu Vision Future Luxury predstavilo v Pekingu.