Ak máte záujem o klasický Land Rover Defender, mali by ste sa poponáhľať. Správy o konci jeho kariéry, ktorá siaha až do roku 1948 a pod názvom Defender do roku 1984, sa internetom šíria raketovou rýchlosťou. Terénna klasika s dvojicou tuhých náprav, rámovým podvozkom a redukčnou prevodovkou má pred sebou už len zopár mesiacov. Land Rover však plánuje veľkolepú rozlúčku. V priebehu tohto roka uvedie na trh až tri špeciálne edície, ktoré budú stáť za to.
Tá najlacnejšia s názvom Adventure vznikne v 600-kusovej sérii a to vo verziách 90 Station Wagon a 110 Station Wagon. Vybrať si budete môcť z farieb Corris Grey, Youlong White a Phoenix Orange. Ako naznačuje názov, v sérii dostanete expedičnú strešnú "záhradku“ aj s neodmysliteľným rebríkom a lepšie chránené podbehy či podvozok. Spolu s koženým interiérom Windsor vás tento terénny stroj vyjde minimálne na 56 200 eur.

Podstatne lacnejšia bude edícia Heritage s cenovkou 35 500 eur, z ktorej Land Rover plánuje vyrobiť 400 kusov. Nebude mať síce kožené čalúnenie, ale zato dostanete retro-paket vrátane zelenej metalízy Grasmere, bielej strechy, špeciálnej masky chladiča a tiež strieborných nárazníkov, ktoré evokujú verzie Defenderu spred dávnych rokov. Interiér zušľachtia aj hliníkové dekorácie a pozmenená grafika palubnej dosky. Na výber bude okrem dvoch spomínaných karosárskych variant aj verzia 90 Hard Top.

Pre skutočných fajnšmekrov má však Land Rover v zálohe ešte jeddnu lahôdku. Dvojfarebný šedo-čierny Defender Autobiography si môže dovoliť cenu až 80 000 eur. A to nielen pre vybavenie, ktoré obsahuje predné LED svetlá, čiernu kapotu a blatníky, špecifické lakované disky kolies, tónované okná či kožené čalúnenie Windsor, ale aj z dôvodu, že počet vyrobených exemplárov sa obmedzí na 80 kusov. K dispozícii bude len s karosériou 90 Station Wagon.

Všetky rozlúčkové edície budú vybavené naftovým motorom 2,2 TD, pričom Autobiography a Adventure budú disponovať výkonom zvýšeným na 110 kW. Ako prvá príde najdrahšia séria Autobiography, a to už v apríli. V auguste budú nasledovať dve ďalšie. Je potešiteľné, že Land Rover nemyslel len na domácich priaznivcov značky. Rozlúčkové série sa budú preto vyrábať aj s ľavostranným riadením pre trhy mimo Veľkej Británie.
Milovníkov tejto terénnej ikony poteší možno informácia, že Land Rover zvažuje po skončení produkcie v Európe, výrobu Defenderu v Indii pod patronátom jeho súčasného vlastníka, automobilky Tata. Že sa však tieto kusy, ktoré už nebudú vyhovovať európskej emisnej a bezpečnostnej legislatíve, dostanú na starý kontinent je málo pravdepodobné. Výber skutočných off-roadov sa tak v Európe obmedzí na americký Jeep Wrangler a Mercedes-Benz triedy G. Aj nad nimi sa však už pomaly sťahujú mračná.