Luxusné GT Prologue, ktoré je predobrazom nového modelového radu Audi A9, nestihlo ešte ani len vychladnúť a na výstave CES 2015 v Las Vegas ho Audi promuje s novými technológiami. Tou najzásadnejšou je systém autonómneho riadenia. Nič prekvapivé, veď na autopilote pracuje Audi, či skôr koncern VW, už niekoľko rokov. Naposledy ho predviedlo na autonómnom Audi RS7, ktoré krúžilo rýchlosťou 240 km/h na nemeckom okruhu Hockenheimring.
Radarové skenery a množstvo ďalších senzorov, napríklad ultrazvukových, sa teda presťahovalo aj do najnovšieho konceptu Prologue, ktorý tak získal prívlastok Piloted Driving Concept. Do série má, pochopiteľne, ďaleko, no Audi nezabudlo pripomenúť, že s časťou funkcií autopilotu sa stretneme už v budúcej generácii Audi A8, ktorá má premiéru naplánovanú na rok 2016 a podľa šéfa vývoja Audi Ulricha Hackenbergera zvládne nielen plne automatické parkovanie, ale aj autonómnu jazdu do rýchlosti 60 km/h.
To nie je síce veľa, ale toto rýchlostné rozmedzie postačuje na väčšinu jázd v mestskej premávke, ktorá patrí k najstresovejším. Tou druhou zásadnou novinkou je hybridný pohon. Napokon, už počas premiéry Prologue v Los Angeles bolo prekvapivé, že Audi sa neunúvalo s ekologickým pohonom a koncept vyzbrojilo výlučne preplňovaným benzínovým 8-valcom 4,0 TFSI s výkonom 445 kW. Ten síce ostáva aj v Prologue pre Las Vegas, no pomáha mu elektromotor, zabudovaný v prevodovke.
Celkový výkon sústavy tak stúpol až na 505 kW a krútiaci moment z pôvodných 700 na 950 Nm. Kapacita batérií je len 2,6 kWh, čo znamená, že Prologue Piloted Driving Concept je bežným hybridom s len krátkodobou schopnosťou jazdy v elektrickom režime. No i to sa podpísalo na zlepšení dynamiky a spotreby. Šprint na stovku teraz zvláda za 3,5 sekundy, čo je o dve desatiny rýchlejšie, a na kilometer jazdy vyprodukuje len 185 gramov CO2, čo je o 10 menej než predtým. Po prepočte sa teda Audi chváli priemernou spotrebou 7,9 litra benzínu na 100 km.