Audi Prologue: Po druhý raz s autopilotom a elektromotorom

Koncept Audi Prologue, ako ochutnávka pripravovanej vlajkovej lode A9, malo premiéru len nedávno na novembrovej motoršou v Los Angeles. Dorazilo však aj do Las Vegas. Tentoraz vyzbrojené autopilotom a hybridnou sústavou. Vie teda jazdiť samo, má lepšie zrýchlenie a nižšiu spotrebu.

24.01.2015 06:00
Audi Prologue Piloted Driving Concept - 2015 Foto:
Navonok sa Audi Prologue Piloted Driving odlišuje od verzie pre Los Angeles iba šedou farbou laku. Ukrýva však autopilota.
debata

Luxusné GT Prologue, ktoré je predobrazom nového modelového radu Audi A9, nestihlo ešte ani len vychladnúť a na výstave CES 2015 v Las Vegas ho Audi promuje s novými technológiami. Tou najzásadnejšou je systém autonómneho riadenia. Nič prekvapivé, veď na autopilote pracuje Audi, či skôr koncern VW, už niekoľko rokov. Naposledy ho predviedlo na autonómnom Audi RS7, ktoré krúžilo rýchlosťou 240 km/h na nemeckom okruhu Hockenheimring.

Druhou zásadnou technickou novinkou je hybridný... Foto: Audi
Audi Prologue Piloted Driving Concept - 2015 Druhou zásadnou technickou novinkou je hybridný pohon. Osemvalec 4,0 TFSI doplnil elektromotor. Celkový výkon tak stúpol zo 445 na 505 kW.

Radarové skenery a množstvo ďalších senzorov, napríklad ultrazvukových, sa teda presťahovalo aj do najnovšieho konceptu Prologue, ktorý tak získal prívlastok Piloted Driving Concept. Do série má, pochopiteľne, ďaleko, no Audi nezabudlo pripomenúť, že s časťou funkcií autopilotu sa stretneme už v budúcej generácii Audi A8, ktorá má premiéru naplánovanú na rok 2016 a podľa šéfa vývoja Audi Ulricha Hackenbergera zvládne nielen plne automatické parkovanie, ale aj autonómnu jazdu do rýchlosti 60 km/h.

Interiér sa v porovnaní s losangelským Prologue... Foto: Audi
Audi Prologue Piloted Driving Concept - 2015 Interiér sa v porovnaní s losangelským Prologue nezmenil.

To nie je síce veľa, ale toto rýchlostné rozmedzie postačuje na väčšinu jázd v mestskej premávke, ktorá patrí k najstresovejším. Tou druhou zásadnou novinkou je hybridný pohon. Napokon, už počas premiéry Prologue v Los Angeles bolo prekvapivé, že Audi sa neunúvalo s ekologickým pohonom a koncept vyzbrojilo výlučne preplňovaným benzínovým 8-valcom 4,0 TFSI s výkonom 445 kW. Ten síce ostáva aj v Prologue pre Las Vegas, no pomáha mu elektromotor, zabudovaný v prevodovke.

Celkový výkon sústavy tak stúpol až na 505 kW a krútiaci moment z pôvodných 700 na 950 Nm. Kapacita batérií je len 2,6 kWh, čo znamená, že Prologue Piloted Driving Concept je bežným hybridom s len krátkodobou schopnosťou jazdy v elektrickom režime. No i to sa podpísalo na zlepšení dynamiky a spotreby. Šprint na stovku teraz zvláda za 3,5 sekundy, čo je o dve desatiny rýchlejšie, a na kilometer jazdy vyprodukuje len 185 gramov CO2, čo je o 10 menej než predtým. Po prepočte sa teda Audi chváli priemernou spotrebou 7,9 litra benzínu na 100 km.

Audi Prologue Piloted Driving Concept - 2015
Audi Prologue Piloted Driving Concept - 2015
+7Audi Prologue Piloted Driving Concept - 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #Concept #koncept #autonómne riadenie #Audi Prologue #CES 2015
Články podľa značiek