Práve BMW bolo prvou automobilkou, ktorá sa radikálnym spôsobom zbavila záplavy tlačidiel na palubnej doske. V roku 2001 totiž debutovala nová sedmička a s ňou aj revolučný systém iDrive. Za pomoci jediného otočného ovládača, takzvaného controlleru, na stredovom tuneli a veľkého displeja bolo odrazu možné ovládať intuitívne približne 700 funkcií. Zmena bola taká radikálna, že BMW muselo na základe kritiky zo strany zákazníkov nakoniec redukovať aj svoj extrémny „minimalizmus“.
Niektoré najčastejšie využívané funkcie zo systému jednoducho vyňalo a pribudlo aj tlačidlo pre spätný chod v menu. Časom sa počet tlačidiel okolo kruhového ovládača stále zvyšoval, čo však zostal, bol základný koncept. Hoci mainstreamové automobilky masovo prechádzali na rozhrania ovládané dotykovými obrazovkami, BMW a vlastne aj ostatné prémiové značky ako Audi a Mercedes-Benz, ostali verné klasickým displejom a ovládačom na stredovom tuneli.
Výhodou tohto riešenia bolo, že displeje nemuseli byť umiestnené v dosahu vodiča a na rozdiel od dotykových obrazoviek ostávali čisté. Množenie tlačidiel pri controllere však urobilo systém menej intuitívny. Vizuálna kontrola pri hľadaní správneho tlačidla v oblasti radiacej páky jednoducho odpútavala pozornosť od riadenia. A to je presne to, čo BMW nechcelo. Chystá preto radikálnu zmenu. Nový iDrive s technológiou Control Display, predstavený na výstave CES v Las Vegas, skombinuje dotykový displej s ovládaním pomocou gest.
Tak ako pred štrnástimi rokmi debutovať bude v novej generácii vlajkovej lode radu 7, ktorá by mala prísť na svet budúci rok. Na palubnej doske tak pribudne dotyková obrazovka s vysokým rozlíšením. Ale to nie je všetko. Posun v intuitívnosti znamená najmä ovládanie gestami. Priestor v oblasti displeja bude monitorovať 3D kamera vyhodnocujúca pohyby ruky. Vzďaľovaním a približovaním prstov bude môcť napríklad meniť mierku mapy navigačného systému, otáčaním virtuálneho ovládača stíšiť alebo zosilniť zvuk aparatúry alebo iným gestom zas prijať či odmietnuť prichádzajúci hovor.
Gestá budú pritom programovateľné. Dotyková obrazovka zas posúži pre rýchlejšie zadávanie cieľa navigácie, písanie SMS správ a celkovo rýchlejší pohyb v menu. Ukrátení nebudú ani zadní cestujúci. Tí sa budú môcť zapojiť do diania pomocou dotykových tabletov Touch Command, ktoré budú s multimediálnym systémom vozidla prepojené pomocou Wi-Fi. Aj zo zadných sedadiel tak bude možné ovládať funkcie klimatizácie, audiosústavy či napríklad navigáciu. Pochopiteľne, ako každý tablet, budú aj tieto, mimochodom dodané od Samsungu, fungovať aj mimo vozidla.