Honda NSX 2016: Veľká premiéra po 25 rokoch. Ale bez údajov

Nástupca legendárnej Hondy NSX dostane preplňovaný 6-valec a tri elektromotory. Honda sľubuje jazdné vlastnosti superšportu a najnižšie ťažisko v triede. Väčšinu podstatných informácií si však nechala zatiaľ pre seba. Škoda.

14.01.2015 06:00
debata
V porovnaní s predošlými konceptmi došlo k... Foto: Honda
Honda NSX - 2016 V porovnaní s predošlými konceptmi došlo k radikálnym zmenám. Výkonná pohonná sústava si vyžiadala podstatne väčšie sacie otvory. Tie predné sa zväčšili až trojnásobne.

Desať rokov čakania a nádejí. Tak sa dá opísať čas od roku 2005, kedy zišla z liniek posledná Honda NSX – japonský superšport, ktorý otriasol Maranellom. Roky sa nič nedialo a do toho prišla kríza, ktorá superšportom práve nefúkala vietor do plachiet. Osud kultového kupé tak ostával dlho nejasný. Svetielko nádeje svitlo až v roku 2011 v Detroite spolu s konceptom Acura NSX a následne vlaňajšou evolučnou verziou konceptu, opäť predstavenou na tom istom mieste. To už bolo jasné, že reinkarnácia dostala definitívne zelenú a že Honda sa mieni vrátiť na scénu superšportov.

Za dvanásť mesiacov sa toho opäť veľa zmenilo. Vývoj v americkom vývojovom a dizajnovom centre Hondy v Ohiu bežal na plné obrátky. Do výstavného komplexu Cobo Centrum tak mohla doraziť predprodukčná verzia NSX. Novinka nemá za cieľ nič iné, ako poraziť tých najlepších v triede, podobne ako to bolo pred 25 rokmi, keď sa zjavila ako blesk z jasného neba. Či na to má, ešte nevieme, pretože najpodstatnejšie údaje si Honda nechala v Detroite stále pre seba, no zdá sa, že sa predsa len rodí nová legenda.

Menili sa aj rozmery. Sériové NSX bude až o 80... Foto: Honda
Honda NSX - 2016 Menili sa aj rozmery. Sériové NSX bude až o 80 mm dlhšie ako koncept. Vpred posunutá kabína má zabezpečiť perfektný výhľad.

V porovnaní s vlaňajším konceptom došlo k radikálnym zmenám dizajnu. Najmä kvôli použitiu výkonnejšej techniky, ktorá potrebovala poriadne „pľúca“. Predné sacie otvory sa zväčšili až trojnásobne a väčšie sú aj „žiabre“ v oblasti zadného stĺpika. Menili sa dokonca celkové rozmery. NSX podrástlo do dĺžky na 4 470 mm, čo je 80 mm viac. V šírke pribudlo 25 (1 940 mm) a na výške 15 milimetrov (1 215 mm). Zaujímavé je aj porovnanie s 25 rokov starým originálom. Nová Honda NSX je o 45 mm dlhšia, o 130 mm širšia a jej rázvor je dlhší až o 280 mm (2 630 mm).

Dizajn nepôsobí nijako zvlášť agresívne. Prednej časti dominuje veľká čierna maska a full led svetlá. Obrovskú nádielku výkonu však veštia štyri centrálne umiestnené koncovky výfukov a veľkorysé odvetrávacie otvory v zadnom nárazníku. Špičkovú aerodynamiku bude sprevádzať ľahká konštrukcia karosérie. Tá je vytvorená mixom karbónu, hliníka a vysokopevnostnej ocele. Z hliníka je nielen skelet, ale aj šasi vyrobené revolučnou technológiou liatia, ktoré ponúka pevnosť kovaných materiálov. To všetko dopĺňa karbónová podlaha.

Výkonové ambície NSX sú zjavné aj pri pohľade... Foto: Honda
Honda NSX - 2016 Výkonové ambície NSX sú zjavné aj pri pohľade zozadu. Difúzoru dominujú štyri centrálne umiestnené koncovky výfukov. Kolesá budú mať priemer 19 a 20 palcov.

To najdôležitejšie sa ale odohralo v oblasti pohonu. Honda NSX bude podľa vzoru hyperšportov plug-in hybridom i keď na druhej strane nemieri až tak vysoko. Základom je opäť vidlicový 6-valec, aj keď tentoraz umiestnený pozdĺžne pred zadnou nápravou a s uhlom rozovretia valcov len 75 stupňov. K tomu treba prirátať dve turbá. Spojený je s 9-stupňovou dvojspojkou DCT. To ale nie je všetko. Medzi motorom a prevodovou skriňou nájdeme totiž elektromotor. A ďalšie dva budú mať na starosti predné kolesá. Honda tomu celému hovorí Sport Hybrid Super Handling All-Wheels Drive (Sport Hybrid SH-AWD).

Bohužiaľ, to najdôležitejšie nevieme, no šušká sa, že štyri trakčné motory majú mať minimálny výstup 405 kW. Spolu s mohutným krútiacim momentom elektromotorov, ktorý bude k dispozícii od nulových otáčok, to má NSX zabezpečiť extrémny šprint na stovku za menej ako 3,5 sekundy. A keďže si so sebou bude voziť aj zásobu li-ion akumulátorov umiestnených v podlahe v tvare ležatého T, podobne ako pri Chevrolete Volt, bude schopné ukázať aj svoju bezemisnú tvár.

Pohon zabezpečí pozdĺžne umiestnený preplňovaný... Foto: Honda
Honda NSX - 2016 Pohon zabezpečí pozdĺžne umiestnený preplňovaný 6-valec, zatiaľ neznámeho objemu, a tri elektromotory. Z toho dva na prednej náprave. Očakáva sa výkon minimálne 405 kilowattov a zrýchlenie na stovku pod 3,5 sekundy.

Skôr než na ekológiu sa ale jeho majitelia sústredia na športové jazdné zážitky a tlačidlo Sport na stredovom tuneli, keď sa NSX zmení na ostré športové náradie. O perfektné držanie stopy sa postará nielen nezávislé zavesenie kolies na dvojitých lichobežníkových ramenách a Hondou deklarované najnižšie ťažisko v triede superšportov, ale práve hybridná sústava s vektorovaním hnacej sily individuálne pre každé z kolies. Vodič bude mať pritom na výber z viacerých jazdných režimov – Quiet, Sport, Sport+ a Track.

Chýbať nebude ani elektronická trakčná kontrola pri rozjazde Launch Control. Na ceste budú NSX držať 19-palcové predné a 20-palcové zadné kolesá obuté pneumatikami Continental ContiSportContact s profilom 245/35, respektíve 295/30 na zadnej náprave. Disky ukryjú karbón-keramické brzdy Brembo, riadenie dostal tentoraz na starosť elektrický posilňovač. Interiér má poskytnúť nielen dokonalú ergonómiu, ale aj perfektný výhľad, ktorý bol silnou stránkou predošlej generácie. Aj preto sa kabína posunula v porovnaní s konceptom vpred.

Interiér je síce športový, čomu zodpovedá... Foto: Honda
Honda NSX - 2016 Interiér je síce športový, čomu zodpovedá napríklad aj digitálny prístrojový panel, no nevyhýba sa ani luxusu. Magické tlačidlo Sport má z NSX, schopného aj jazdy v čisto elektrickom režime, urobiť v okamihu brutálny superšport.

Napokon Honda tvrdí, že NSX bolo vyvíjané zvnútra von. Stroj teda obklopuje vodiča, ktorý je prioritou. Tak ako sa na superšport patrí, NSX dostane digitálny prístrojový panel s centrálnym otáčkomerom. No chýbať nebude ani dotykové rozhranie a množstvo komfortných prvkov vrátane špičkovej audiosústavy či klimatizácie. Priaznivci japonských športiakov sú nepochybne vo vytržení, no ešte sa budú musieť vyzbrojiť poriadnou dávkou trpezlivosti. Sériovú výrobu spustí Honda vo svojom americkom závode Marysville až koncom roka. Ak však máte záujem, pripravte si minimálne 150 000 dolárov.

Honda NSX - 2016
Honda NSX - 2016
+9Honda NSX - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Honda NSX #autosalón Detroit 2014 #Acura NSX #Acura
Články podľa značiek