Nie sú to len reči. Renault sa britskému AutoExpressu zdôveril a dokonca ukázal prototyp pripravovanej novinky. Francúzi sú jednoducho presvedčení, že medzi súčasným Twingom a Cliom je dosť priestoru pre ďalšieho hráča. Niečo pravdy na tom je, veď Twingo má na dĺžku len necelých 3,6 metra a Clio takmer 4,1. Takže novinka by sa mohla pohybovať kdesi okolo hranice 3 800 mm.
Či pôjde o novodobý Renault 5 zatiaľ isté nie je. Koncept s názvom Value Up, na ktorom pracoval tím 40 inžinierov, však reálne existuje a dizajnom sa na jeden z najúspešnejších Renaultov odvoláva. Aj keď v novodobom duchu. Máme tu preto tmavé stĺpiky či plávajúci strechu. Konštrukčne však bude mať bližšie ku Cliu ako Twingu, keďže bude postavený na platforme A-Entry s motormi vpredu, ktorá mu má zaručiť aj nízku cenu.

Pod kapotou môžeme očakávať najmä úsporné a ľahké trojvalce. Napokon, celý koncept váži len 830 kg, napríklad aj vďaka použitiu bambusových výstuh. Nízka hmotnosť má stáť aj za ekonomickou prevádzkou. Na 100 km by si tak mala novinka vypýtať približne štyri litre benzínu na 100 km a v plug-in hybridnej verzii dokonca len 2,1 litra. S lowcostovou koncepciou si však mierne odporuje interiér, ktorý predvádza na palubnej doske až štyri displeje a navyše tablet.
Ceny týchto technológií však môžu dramaticky klesnúť. Veď Valu Up ešte nie je horúcim tovarom. Zatiaľ sa dokonca nechystá ani na svetové autosalóny. Renault ho najprv ukáže vzorkám vybraných zákazníkov a podľa reakcií posúdi zmeny. Na koncepčný novodobý Renault 5 si tak ešte určite počkáme dva roky a na jeho sériovú podobu ešte dlhšie.