Octavia aj Golf dostanú trojvalec 1,0 TSI

Štvorvalec 1,2 TSI má dnes pod kapotou stále množstvo modelov koncernu Volkswagen. Jeho dni sú však zrátane. V blízkej budúcnosti ho vystrieda menší trojvalec 1,0 TSI. Je to dôvod na radosť?

16.01.2015 12:00
VW 1,0 TSI Foto:
Preplňovaný litrový 3-valec 1,0 TSI zamieri vo výkonnejších verziách aj pod kapoty modelov nižšej strednej triedy. Zatiaľ ho používa len VW Polo a Audi A1.
debata (1)

Sprísňujúce sa emisné limity nepustia. V móde je čoraz radikálnejší downsizing. Neobchádza ani najväčší európsky a dnes už aj najväčší svetový automobilový koncern Volkswagen. Ak ste si však mysleli, že pri motore 1,2 TSI v Octavii či Golfe to končí, mýlite sa. Jeho úlohu preberie už v blízkom čase nový trojvalec 1,0 TSI. Áno ten, ktorý sa len nedávno predstavil v modernizovanom Audi A1, kde má prívlastok TFSI či vo VW Polo BlueMotion. Zatiaľ má výkon 70 kW, no ešte má značné rezervy.

Ako vyplynulo z prostredia českej Škody, táto novinky zakrátko celkom nahradí spomínané štvorvalce. To znamená, že s ním môžeme rátať nielen v malých koncernových modeloch akými sú spomínané Audi A1, VW Polo, Seat Ibiza či nová Fabia, kde zatiaľ nedorazil, ale aj vo väčších koncernových autách, kde účinkuje motor 1,2 TSI. Nevynímajúc Škodu Rapid, Octaviu, Yeti, Seat Leon či Volkswagen Golf a ďalšie. Pravdepodobne však pôjde o výkonnejšie verzie.

Zdá sa teda, že na trojvalce si budeme musieť zvyknúť aj v modeloch nižšej strednej triedy. Volkswagen tak len nastúpi trend, ktorý predviedol Ford so svojím trovalcovým EcoBoostom vo Focuse a dnes dokonca už aj v novom Mondeu. Cieľom je pochopiteľne nižšia spotreba aspoň tá papierová, ktorá má naplniť emisné očakávania Bruselu. Či to však bude výhoda na strane zákazníka ukáže až čas. Už dnes však existujú príklady nevydarených downsizingov. Napokon, aj 4-valec 1,2 TSI ukázal svoje tienisté stránky a nebolo ich málo.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #Škoda #1 #0 TSI
Články podľa značiek