Honda CR-V 2015: Pod kapotou revolúcia. Diesel 2,2 i-DTEC končí

Konečne. Po premiére prototypu v Paríži predstavuje Honda definitívnu európsku verziu svojho vynoveného SUV. Zmien je viac, ako by sa mohlo zdať. K hlavným vychytávkam CR-V bude patriť nové naftové bi-turbo 1,6 i-DTEC a 9-stupňový automatická prevodovka.

21.01.2015 06:00
debata (1)
Populárne CR-V sa tvári drsnejšie než... Foto: Honda
Honda CR-V - 2015 Populárne CR-V sa tvári drsnejšie než kedykoľvek predtým. Najväčšou vizuálnou zmenou je nová predná maska a reflektory integrované v chrómovom ráme. Nové sú aj nárazníky.

Honda spustí tento rok v Európe veľkú modelovú ofenzívu. Naznačila to už vlani, keď v Paríži ukázala predprodukčné verzie nového HR-V, Jazzu, Civicu Type-R a tiež modernizovaného SUV CR-V. Bude to potrebovať, pretože jej európske predaje vlani dramaticky klesli, kým väčšine konkurentov sa, naopak, darilo. Aj CR-V môže zohrať pozitívnu rolu. Veď od roku 1997 patrí k najpopulárnejším Hondám. Za ten čas predala japonská automobilka zo štyroch generácii viac ako 750 000 kusov, z toho minulý rok približne 50 000. Toto číslo však môže ísť nahor. Vynovené CR-V totiž neznamená len facelift. Prešlo hĺbkovou revíziou, ktorá zasiahla dizajn, techniku aj bezpečnosť.

Dizajn oživuje úplne prepracovaná predná časť s novou maskou aj svetlami integrovanými v mohutnom chrómovom leme. Reflektory dostali nové denné ledky a projektorové HID svetlá. Full LED technológiu tu však zatiaľ nenájdeme. Úplne nový je aj predný a zadný nárazník, ktorý vytvára spolu s maskou pocit väčšej šírky. Diódy našli svoje miesto aj v zadných svetlách. Veko kufra ozdobila masívna chrómová lišta. Facelift uzatvárajú nové 17– a 18-palcové disky kolies či metalický lak Golden Brown. No sú tu aj zmeny, ktoré nevidieť. Honda napríklad zvýšila tuhosť karosérie a zdvojnásobila hrúbku tesnení dverí, čo má spolu s optimalizovaným tvarom spätných zrkadiel priniesť vyšší akustický komfort v kabíne.

Vzadu je zmien pomenej. Pribudla tu napríklad... Foto: Honda
Honda CR-V - 2015 Vzadu je zmien pomenej. Pribudla tu napríklad chrómová lišta a svetlá s LED diódami. Nový bude aj dizajn diskov kolies a ponuka lakov vrátane nového Golden Brown.

A keď sme už v interiéri, jeho hlavnou hviezdou je nové rozhranie Honda Connect so 7-palcovým dotykovým displejom a procesorom NVIDIA Tegra 3. Kompatibilita so smartfónmi (Android) a prístup na internet umožňuje využívanie množstva aplikácii Honda App, 3D navigácie či internetového rádia a sociálnych sietí. Displej tiež slúži cúvacej kamere s dynamickým navádzaním. Mierne prepracovaný bol prístrojový panel a stredový tunel, odkiaľ Honda odstránila klasickú ručnú parkovaciu brzdu. Nahradila ju elektrická. Tým sa uvoľnil priestor pre odkladacie priestory.

Pribudli tiež chrómové dekorácie, obklady z klavírnej černe, nové druhy koženého čalúnenia a alcantary či zadné nastaviteľné prieduchy vetrania a nová lakťová opierka sedadla vodiča. Zásadný je aj príchod nových aktívnych bezpečnostných technológií, v ktorých CR-V doteraz mierne zaostávalo. Nový balík asistenčných systémov Honda Sensing, pracujúci s kamerou, radarom a ďalšími senzormi, obsahuje autonómne brzdenie CMBS, systém pre udržanie v jazdnom pruhu LKAS (nad 72 km/h), čítačku dopravných značiek, monitorovanie slepého uhla zrkadiel, samočinné prepínanie diaľkových svetiel a konečne aj adaptívny tempomat. A nie obyčajný.

Interiér dostal nové rozhranie i-MID so... Foto: Honda
Honda CR-V - 2015 Interiér dostal nové rozhranie i-MID so 7-palcovým dotykovým displejom a pripojením na internet. Rekonštruovaný je napríklad aj stredový tunel, odkiaľ Honda odstránila páku ručnej brzdy. Preto tu nájdete viac odkladacích priestorov.

Tempomat i-ACC (Inteligent Adaptive Cruis Control), je prvýkrát doplnený o prediktívnu funkciu, ktorá dokáže predvídať, že vám niekto náhle vojde do jazdného prúdu. Pravdepodobnosť kolízie zisťuje až päť sekúnd predtým, ako k nej dôjde. Preto reaguje plynulo a bez vyľakania vodiča. Systém ho najprv upozorní jemným pribrzdením a na displeji zobrazí príslušnú ikonu až následne, ak vodič nereaguje, začne s intenzívnym brzdením pre udržanie bezpečnej vzdialenosti.

Najväčšia revolúcia sa však udiala pod kapotou. Honda dala totiž definitívne zbohom veľkému dieslu 2,2 i-DTEC. Nahradí ho úplne novým bi-turbom 1,6 i-DTEC z generácie nových agregátov Earth Dream. O výkon sa nebojte. Vďaka dvom turbodúchadlám, vysokotlakovému pracujúcemu pri nízkych a nízkotlakovému pri vysokých otáčkach, ponúka až 118 kW, čo je dokonca o osem viac ako starší a väčší motor. Pritom úroveň krútiaceho momentu 350 Nm zostala zachovaná. Maximum je dostupné od 2 000 otáčok, to aj vďaka menšiemu turbu s nastaviteľnou geometriou VGT. Motor je pritom až o 35 kg ľahší ako pôvodný z objemom 2,2 litra.

Pod kapotou bude hlavnou hviezdou nový diesel... Foto: Honda
Honda CR-V - 2015 Pod kapotou bude hlavnou hviezdou nový diesel 1,6 i-DTEC bi-turbo, s výkonom zvýšeným až na 118 kW,,a nová 9-stupňová prevodovka ZF. Spotrebou sa dieselové CR-V dostane pod päť litrov paliva na 100 km.

Znížením trecích strát až o 37 % a množstvom ďalších opatrení vrátane nasadenia štart-stop systému si dieselové CR-V vystačí v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou len so 4,9 litrami paliva na 100 km, čo je úspora 11 %. A to má Honda pre tento motor pripravenú ešte ďalšiu technologickú raritu. Namiesto autorsky vyvinutej 5-stupňovej automatickej prevodovky ponúkne totiž nový 9-stupňový automat ZF, ktorý dokáže podraďovať v jedinom kroku aj o tri prevodové stupne. Motor váži spolu s novým automatom len neuveriteľných 65 kg. S oboma prevodovkami bude štandardom pohon oboch náprav AWD.

Verzia s predným náhonom si bude musieť vystačiť so slabším dieslom 1,6 i-DTEC (88 kW) bez druhého turba a so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Ale spotrebuje len 4,4 litra nafty. Jedinou benzínovou alternatívou v ponuke zostáva 4-valec 2,0 i-VTEC s pôvodným výkonom 114 kW a krútiacim momentom 192 Nm. Kombinovaný môže byť s predným náhonom alebo pohonom oboch náprav AWD. Pre štvorkolku je okrem 6-stupňového manuálu pripravená aj automatická prevodovka, tentoraz však len 5-stupňová. Spotreba sa pohybuje od 7,2 do 7,5 litra benzínu na 100 km.

Nové naladenie podvozka s väčším zdvihom... Foto: Honda
Honda CR-V - 2015 Nové naladenie podvozka s väčším zdvihom tlmičov a zbiehavosťou kolies prinesie viac komfortu aj stability.

Bez zmien neostal ani podvozok. Nový je predný pomocný rám. Zmenili sa predné závesy, geometria kolies má väčšiu zbiehavosť, pruženie má zdvih zväčšený o 15 mm, revidované boli aj zadné ramená a tlmiče. Riadenie dostalo priamejší prevod. Archaických 3,2 otáčky volantu sa tak zmenší na 2,9. Zvýši sa aj výkon posilňovača bŕzd (+ 6 %), čo má znížiť ovládacie sily na pedál. Celkovo bude podvozok ponúkať vyšší komfort a stabilitu. Spomínané tesnenia dverí dopĺňa nová izolácia podlahy a viac absorpčných materiálov v palubnej doske, čo znižuje vibrácie a hluk v kabíne až o 6 %.

Nová sériová Honda CR-V absolvuje svetovú premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve a na trh sa dostane ešte pred začiatkom leta. Spolu s CR -V môžeme očakávať aj príchod malého crossoveru HR-V a modernizovaného Civicu, vrátane dlhoočakávanej ostrej verzie Type-R s novým benzínovým Turbom.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 605
Šírka (mm) 1 820
Výška (mm) 1 685
Rázvor náprav (mm) 2 630
Objem kufra (l) 589 – 1 669
Objem nádrže 58
Prevádzková hmotnosť (kg) 1 460 – 1 658  

Technické údaje (benzínové motory)

Verzia 2,0 i-VTEC 2WD 2,0 i-VTEC AWD 2,0 i-VTEC AWD AT
Objem motora (ccm) 1 997 1 997 1 997
Valce/ventily 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 114/6 500 114/6 500 114/6 500
Krút. moment (Nm/ot.) 192/4 300 192/4 300 192/4 300
Prevodovka/pohon 6M/2WD 6M/4WD 5A/4WD
Max. rýchlosť (km/h) 190 190 182
0 – 100 km/h (s) 10,2 10,2 12,3
Spotreba na 100 km (l) 7,2 7,4 7,5

Technické údaje (naftové motory)

Verzia 1,6 i-DTEC 2WD 1,6 i-DTEC bi-turbo AWD 1,6 i-DTEC AWD AT
Objem motora (ccm) 1 595 1 595 1 595
Valce/ventily 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 88/4 000 118/4 000 118/4 000
Krút. moment (Nm/ot.) 300/2 000 350/2 000 350/2 000
Prevodovka/pohon 2WD/6M 6M/AWD 9A/AWD
Max. rýchlosť (km/h) 182 202 197
0 – 100 km/h (s) 11,2 9,6 10,0
Spotreba na 100 km (l) 4,4 4,9 5,1
Honda CR-V - 2015
Honda CR-V - 2015
+21Honda CR-V - 2015

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Bentley SUV #Honda CR-V
Články podľa značiek