Vodíkový sedan Mirai síce svojím dizajnom vzbudil počas premiéry na autosalóne v Los Angeles poriadne rozpaky, no zdá sa, že zákazníkom to neprekáža. Predaj revolučného modelu poháňaného energiou palivových článkov, odštartovala Toyota len pred necelým mesiacom, a to výlučne na domácom japonskom trhu, už dnes však registruje 1 500 objednávok. To je približne trikrát viac, ako pôvodne očakávala. Aspoň v Japonsku.
Podhodnotenie záujmu bude znamenať dlhšie dodacie lehoty, veď dostať sa bude musieť aj na klientov v USA. Pritom Toyota plánovala vyrobiť tento rok len 700 vozidiel, z toho 400 pre domáci trh. Z toho dôvodu bude musieť pravdepodobne zvýšiť kapacitu závodu Motomachi, kde sa Mirai kompletizuje. Sú to však príjemné starosti, keďže záujem o vodíkový sedan znamená víťazstvo nad Hondou, ktorá nástupcu v podstate neúspešnej vodíkovej FCX Clarity ešte len pripravuje a do predaja uvedie s oneskorením až v roku 2016.
Mirai má tak šancu stať sa prvým sériovým vodíkovým a masovo predávaným modelom planéty. Poháňa ho elektromotor s výkonom 113 kW a krútiacim momentom 335 Nm, ktorý čerpá energiu z palivových článkov umiestnených v stredovom tuneli. Na jedno natankovanie vodíkovej nádrže, ktorá ho uskladňuje pod tlakom 10 MPa, dokáže absolvovať 483 km. A hanbiť sa nemusí ani za dynamiku. Na stovku zrýchľuje tento sedan s dĺžkou takmer 4,9 metra za deväť sekúnd.
Mirai má stáť v USA 57 000 dolárov. To nie je málo, no na druhej strane môžu tamojší zákazníci počítať s dotáciou približne 13 000 dolárov, čo by predajnému potenciálu určite pomohlo, pretože na rozdiel od konvenčných elektromobilov budú musieť budúci majitelia počítať s problémami minimálnej vodíkovej infraštruktúry. Na vybrané európske trhy zamieri Mirai v lete.