Peugeot by sa chcel popasovať s Golfom GTi. Pol roka po premiére tak nasadzuje do ringu hothatchov výkonnú verziu 308 GT. A to s karosériou hatchback aj ako kombi SW. Má to však háčik. Ostrá tristoosmička si musí vystačiť s motorom 1,6 THP, kým Golf má poctivý dvojliter. Výkonovo od seba však nie sú až tak ďaleko. Z tohto relatívne malého objemu sa totiž podarilo Peugeotu vyžmýkať až 205 koní, teda 151 kW, a k tomu 285 Nm krútiaceho momentu. No i tak to pripomína skôr Kiu Ceed GT.
Hatchback tak zrýchľuje v spojení so 6-stupňovým manuálom na stovku za 7,1 sekundy. Tento údaj však platí pre polovičné zaťaženie a len so šoférom. Normálne je to 8,1 sekundy. Kombi je o desatinu sekundy pomalšie. Maximálna rýchlosť 235 km/h je v oboch prípadoch totožná. Na výber však bude aj diesel 2,0 BlueHDi s výkonom 133 kW a krútiacim momentom 400 Nm, takže v tomto prípade už môžeme hovoriť o priamom súperovi Golfu GTD a ale aj pre Octaviu Combi RS TDI.
Ani diesel sa nemusí hanbiť za svoju dynamiku, hoci sa dodáva len so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Na stovku to zvláda za 8,4, respektíve 9,1 sekundy. Kombi je pomalšie približne o dve desatiny. Diesel pritom spotrebuje len štyri litre nafty na 100 km. Kombi SW potrebuje o deci viac. Zle na tom nie je s konzumáciou paliva ani benzínové GT. Podľa údajov výrobcu si priemerne vypýta 5,6, respektíve 5,8 litra benzínu na 100 km. Samozrejme, v reálnych podmienkach čakajte viac.
Športový akcent za volantom posilní takzvaný Driver Sport Paket, ktorý obsahuje hliníkové pedále, športové sedadlá s kontrastným červeným prešívaním či ostro červené podsvietenie prístrojov so šachovnicovým podkladom. Červené pozadie bude mať dokonca aj dotykové multimediálne rozhranie. Peugeot tiež upravil posilňovač riadenia, ktorý ponúkne autentickejšiu spätnú väzbu či rýchlejšie reakcie motora vďaka ostrejšiemu naladeniu plynu.
Chýbať nebude ani generátor zvuku vytvárajúci športovú akustickú kulisu. Viac však zaujmú zmeny na podvozku. Ten bol znížený o sedem milimetrov vpredu a o desať vzadu. Štandardom sú 18-palcové hliníkové disky. Okrem nich však 308 GT spoznáte aj vďaka upraveným nárazníkom, čiernemu difúzoru, chrómovej čelnej maske, plaketám GT, dvojici obdĺžnikových koncoviek výfukov a špecifickému modrému laku karosérie.
Do predaja by sa mala ostrá tristoosmička dostať už na jar. Dobrou správou je, že Peugeot chystá ešte výkonnejšiu verziu GTI. Až tá sa totiž bude môcť postaviť bez hendikepu na štart so svojím najväčším nemeckým rivalom.
Rozmery, objemy
Verzia | GT | GT SW |
---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 253 | 4 585 |
Šírka (mm) | 1 804 | 1 804 |
Výška (mm) | 1 472 | 1 470 |
Rázvor náprav (mm) | 2 620 | 2 730 |
Objem kufra (l) | 420 | 610 |
Objem nádrže (l) | 53 | 53 |
Technické údaje
Verzia | 1,6 THP GT | 1,6 THP GT SW | 2,0 BlueHDi GT | 2,0 BlueHDi GT SW |
---|---|---|---|---|
Objem motora (ccm) | 1 598 | 1 598 | 1 997 | 1 997 |
Valce/ventily | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 151/6 000 | 151/6 000 | 133/3 750 | 133/3 750 |
Krút. Moment (Nm/ot.) | 285/1 750 | 285/1 750 | 400/2 000 | 400/2 000 |
Prevodovka | 6M | 6M | 6A | 6A |
Max. rýchlosť (km/h) | 235 | 235 | 220 | 218 |
0 – 100 km/h (s) | 7,5/8,1 | 7,6/8,3 | 8,4/9,1 | 8,6/9,5 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,6 | 5,8 | 4,0 | 4,1 |