Opel mení diesely v Mokke a Insignii. Budú úspornejšie

Vlani predstavené nové naftové motory 1,6 CDTI a 2,0 CDTI mieria do ďalších sériových modelov. Pracovať budú pre SUV Mokka a vlajkovú loď Insignia.

28.01.2015 12:00
debata
Oba nové motory majú priame vstrekovanie paliva... Foto: Opel
Opel - motor 2,0 DCTi Oba nové motory majú priame vstrekovanie paliva pod tlakom 2 000 barov, variabilnú geometriu turbodúchadiel a štart-stop systém. A sú podstatne ľahšie, keďže využívajú hliníkový blok aj hlavu valcov.

Nový hliníkový diesel 1,6 CDTI nahradí v Mokke starší motor 1,7 CDTI. Tak ako v Merive má výkon 100 kW a krútiaci moment 320 Nm. V porovnaní s predchodcom si teda polepšil o 4 kW a 20 Nm. Je však podstatne ľahší, tichší a úspornejší. Mokka s ním akceleruje na stovku za 9,9 sekundy a dosiahne maximálku 191 km/h. Priemerne si však vystačí len so 4,1 litrami nafty na 100 km, čo je až o 0,5 litra menej. Motor pracuje buď so 6-stupňovým manuálom, alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou. V prvom prípade môže byť spojený aj s pohonom oboch náprav.

S novým dieselom 1,6 CDTI spotrebuje SUV Mokka... Foto: Opel
Opel Mokka S novým dieselom 1,6 CDTI spotrebuje SUV Mokka priemerne len 4,1 litra nafty na 100 km. Pritom bude rýchlejšia. Na stovku zrýchli pod desať sekúnd.

Druhou novinkou je opäť celohliníkový diesel 2,0 CDTI, ktorý bude mať premiéru práve v Insignii. Nahradí pôvodný agregát s tým istým označením, no úplne novou konštrukciou. Má výkon 125 kW a 400 Nm. Medzigeneračne je to zlepšenie o 5 kW a 50 Nm. Insignia s ním zrýchli na 100 km/h za deväť sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h. Dodávať sa začne len so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Automat príde neskôr. K dispozícii je aj pohon 4×4. Neskôr sa dostane do Zafiry.

Nárast výkonu a krútiaceho momentu nového... Foto: Opel
Opel Insignia Country Tourer Nárast výkonu a krútiaceho momentu nového motora 2,0 CDTI prospeje aj dynamike Insignie. Dodávať sa však bude zatiaľ len s manuálnou prevodovkou.

Oba motory majú priame vstrekovanie paliva pod tlakom 2 000 barov, variabilnú geometriu turbodúchadiel a štart-stop systém. Dvojliter pridáva vyvažovacie hriadale, úpravu spalín SCR či elektrickú reguláciu turba, ktorá skracuje reakčné časy na plyn. Pri oboch motoroch sľubuje Opel nielen mimoriadnu úspornosť, ale aj extrémne tichý chod.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Opel #1 #2 #6 CDTi #Opel Insignia #Opel Mokka #0 CDTi
Články podľa značiek