Porsche 911 Targa 4 GTS: Rodina je komplet. Na 200 km/h za 15 s!

Po vlaňajšej jesennej premiére Porsche 911 GTS vo verziách kupé a kabriolet prišla v Detroite na rad čerešnička na torte. Korunu nasadzuje tejto ostrej rodinke nová Targa, a to rovno s pohonom oboch náprav.

29.01.2015 06:00
Porsche 911 Targa 4 GTS - 2016 Foto:
Novú Targu 4 GTS spoznáte podľa matných 20-palcových diskov kolies s centrálnou maticou a podľa športového predného nárazníka, ktorý evokuje okruhovú verziu 911 GT3.
debata (1)

Targa 4 GTS stojí tak ako jej sestry medzi Carrerou S a vrcholovým variantom GT3. Je to však po prvýkrát, keďže pôvodná Targa existovala len vo verzii 4S. Navonok ju spoznáte podľa matných 20-palcových čiernych diskov kolies s centrálnou maticou, športového nárazníka, evokujúceho takmer okruhové 911 GT3, či zadnej čiernej mriežky odvetrávacieho otvoru motora. Nechýbajú ani logá GTS. To podstatné je však pod zadnou kapotou.

Vzadu je typickým prvkom čierna mriežka... Foto: Porsche
Porsche 911 Targa 4 GTS - 2016 Vzadu je typickým prvkom čierna mriežka kapoty. Za športový výfukový systém a adaptívne tlmiče PASM treba priplácať.

Targu 4 GTS poháňa plochý 6-valec s objemom 3,8 litra a výkonom 316 kW pri 7 500 otáčkach za minútu. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 440 Nm pri 5 750 otáčkach. Porsche sa pýši, že v porovnaní s Targou 4S sa zlepšila výkonová hmotnosť z 3,9 na 3,6 kg na jeden kôň. Táto raketa má teda poriadne horúcu krv. Na stovku šprintuje so 7-stupňovou dvojspojkou PDK len za 4,3 sekundy. So 6-stupňovým manuálom je o štyri desatiny pomalšia.

Interiér  dostane v štandarde paket Sport... Foto: Porsche
Porsche 911 Targa 4 GTS - 2016 Interiér dostane v štandarde paket Sport Chrono so stopkami integrovanými v centre palubnej dosky, ale aj anatomické sedadlá SportPlus čalúnené kožou a alcantarou.

Manuál je však o čosi rýchlejší. Maximálna rýchlosť kulminuje údajom 303 km/h, kým automat končí pri 301 km/h. Rovnako zaujímavý je údaj akcelerácie z 0 na 200 km/h. Novej Targe 4 GTS na to stačí 15 sekúnd, respektíve 15,7 sekundy s manuálnou prevodovkou. V porovnaní s Targou 4S je navyše úspornejšia. Pre normovaný európsky cyklus uvádza Porsche 9,2 litra benzínu s PDK a rovných desať litrov s manuálnou „skriňou“.

Pohonnú jednotku si Targa požičala z kupé a... Foto: Porsche
Porsche 911 Targa 4 GTS - 2016 Pohonnú jednotku si Targa požičala z kupé a kabrioletu 4 GTS. Plochý 6-valec s objemom 3,8 litra sprostredkúva cez 6-stupňový manuál alebo dvojspojkovú prevodovku PDK 316 kW. Výkonová hmotnosť je len 3,6 kg na kôň.

Svoju okruhovú povahu dáva Targa 4 GTS najavo aj špecifickým vybavením interiéru. Ten už v štandarde obsahuje paket Sport Chrono so stopkami integrovanými v palubnej doske či s anatomickými sedadlami SportPlus čalúnenými kožou a alcantarou. Za príplatok si môžete dopriať adaptívne tlmiče PASM, schopné znížiť svetlú výšku podvozka o 10 mm, športový výfukový trakt so špeciálne naladenou akustikou, ale aj adaptívne bi-xenóny Porsche Dynamic Light System.

Do predaja zamieri nová otvorená verzia 911 4 GTS v marci. Na nemeckom trhu bude štartovať cenou 137 422 eur.

Porsche 911 Targa 4 GTS - 2016
Porsche 911 Targa 4 GTS - 2016
+3Porsche 911 Targa 4 GTS - 2016

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche 911 #autosalón Detroit 2015 #Porsche 911 Targa #Porsche 911 GTS #Porsche 911 Targa 4 GTS
Články podľa značiek