K Audi patrí od začiatku osemdesiatych rokov nerozlučne pohon oboch náprav Quattro. Práve ten bol jedným zo silných argumentov v súboji s nemeckými prémiovými rivalmi – Mercedesom-Benz a BMW. Na tom sa nemá nič zmeniť ani v budúcnosti. Zato na technike áno. V Ženeve totiž predstaví Audi piatu generáciu svojho modelu strednej triedy A4 a s ním aj nový systém označený ako e-quattro. Už názov napovedá, že k slovu príde elektrina.
Nič nové pod slnkom. Určite si spomeniete na systém Hybrid4 francúzskeho koncernu PSA, teda elektrický prídavný pohon zadnej nápravy v hybridných modeloch Peugeot 3008 HYbrid4, Peugeot 508 RXH či v Citroene DS5 Hybrid4. Čosi podobné plánuje aj Audi v novej áštvorke, postavenej už na novej platforme MLB. Miesto kardanu a diferenciálu dostane zadná náprava elektromotor. A v prevodovke nájdeme ďalší s nižším výkonom. Napokon, tento systém Audi predviedlo v koncepte e-tron quattro už v roku 2011.
Tak sa z Audi A4 stane nielen hybrid, ale aj model s pohonom oboch náprav. Výsledkom by malo byť výrazné zníženie spotreby paliva a emisií. Systém e-quattro by pritom mal byť k dispozícii vo viacerých výkonových verziách, pričom najsilnejšia by mohla dosahovať až 300 kW. To neznie naozaj zle. Výhodou pritom je, že tento koncept je možné kombinovať s rôznymi benzínovými aj dieselovými motormi. Ale nebojte sa, v ponuke ostane aj klasické Quattro s mechanickým napojením oboch náprav.