Nemeckú odpoveď na Citroën Picasso či Renault Scénic predstavil Volkswagen v Ženeve v roku 2003. Prvá generácia Touranu vydržala vo výrobe až do roku 2010, keď ju nahradila tá súčasná. Jej dni sú však už definitívne spočítané. V Ženeve ukáže nemecká automobilka od základu nový Touran. Ten už nebude vychádzať z úžitkového Caddy, ale využije modernejšiu a ľahšiu modulárnu platformu MQB, na ktorej stojí nový Golf VIII či Passat deviatej generácie.
O novinke automobilka zatiaľ veľa neprezradila. Vieme len toľko, že aj vďaka novej platforme bude nový Touran až o 100 kg ľahší, hoci jeho karoséria narastie približne o desať centimetrov na konečných 4,4 metra. To zároveň umožní vytvoriť väčší priestor v kabíne, ktorá ponúkne tri rady sedadiel so systémom sklápania EasyFold, pochádzajúceho z väčšieho Sharanu. Koncepcia klasických krídlových dverí zostane zachovaná. S posuvnými dvermi teda nerátajme.
Vzhľadom na platformu je v podstate jasná aj ponuka motorov, ktorá bude kopírovať Golf či Golf Sportsvan. Pod prednou kapotou tak určite nájdeme motory 1,2 TSI (81 kW), 1,4 TSI (110 kW) či diesel 1,6 TDI (81 kW), prípadne silnejší 2,0 TDI (110 kW). Chýbať nebude ani príplatkový pohon 4Motion s medzinápravovou spojkou Haldex. Z Golfu by mal pochádzať aj celý rad asistenčných systémov, napríklad monitorovanie jazdných pruhov, automatický parkovací asistent či radarový tempomat.
Novinka sa predstaví vo svojej sériovej podobe už o pár týždňov na marcovom ženevskom autosalóne.