Nie je to tak dávno, čo sa Mazda o turbomotoroch vyjadrila ako o zlom riešení. To napriek tomu, že s turbom má svoje skúsenosti. Spomeňme aspoň brutálne výkonnú Mazdu 3 MPS minulej generácie. Lenže pred rokom vyhlásila, že žiaden model MPS nevyvíja. Novú generáciu benzínových agregátov Skyactiv-G postavila na vyššom kompresnom pomere, nízkom trení a použití kondenzátora i-Eloop, ktorý zachytáva zotrvačnú energiu pri brzdení.
Po premiére novej generácie roadsteru MX-5 sa však zdá, že turbo predsa len ešte nie je na čiernej listine motorárov z Hirošimy. Počas premiéry sa totiž šéf komuníkácie Mazdy, Kudo Hidetoshi, vyjadril, že Mazda zvažuje výkonnejšiu verziu MX-5, a to buď použitím motora s väčším objemom, alebo využitím turbodúchadla. A to je veľká zmena. Fanúšikov tohto kultového roadsteru by to však nepochybne potešilo.
Novinka je síce konštrukčne sofistikované a mimoriadne ľahké auto, ale výkonovými prebytkami veru netrpí. Skôr naopak, obe motorizácie budú mať dokonca nižší výkon ako tretia generácia Miaty. Kompenzovať to má až o 100 kg nižšia hmotnosť. Hidetoshi sa však na adresu MX-5 vyjadril, že turbo je jednou z možností ako dostať väčší výkon a optimálne emisie bez výrazného nárastu hmotnosti.
Problém však spočíva v tom, že Mazda v súčasnosti nemá žiaden turbomotor novej generácie Skyactive-G a práve vysoký kompresný pomer by si vyžiadal radikálne konštrukčné zmeny. Možno tak nakoniec skončí pod kapotou MX-5 špeciálne vyladený 2,5-litrový agregát Skyactiv-G, známy z Mazdy 6, ktorý v súčasnosti dosahuje 141 kW. S turbomotorom by jej však mohol pomôcť koncern Fiat.
Nie je totiž tajomstvom, že na platforme MX-5 vznikne taliansky náprotivok buď s logom Alfy Romeo, alebo Abarthu. A taký 4-valec 1,75 TBi (177 kW) z Alfy 4C by jej nepochybne svedčal. A to aj s nižším výkonom. Mazda má však dosť času. Štvrtá generácia MX-5 sa ešte len chystá do predaja, a navyše má naplánovanú až desaťročnú kariéru.