Na rozdiel od Škody Opel nezanevrel na svoj malý hothatch. Nová Corsa upravená divíziou Opel Performance Center sa tak opäť vracia na scénu, aby si to rozdala s Fiestou ST, Polom GTI či novučičkým Peugeotom 205 GTi. A má viac sily ako kedykoľvek predtým. Postaral sa o to nový preplňovaný 4-valec 1,6 Turbo Ecotec. Objem sa teda nemení, ale na výkone pribudlo 12 kW. Celkovo ich má teraz Corsa OPC pod kapotou 152, a to je len o tri menej, než ponúkala pôvodná limitovaná edícia OPC Nurburgring.
Zlepšil sa aj krútiaci moment. Vzrástol z 230 na 245 Nm, no funkcia overboost umožňuje krátkodobé zvýšenie až 280 Nm. Navyše je maximum dostupné už pri 1 900 otáčkach za minútu, čo je nižšie než predtým. A nepoľavuje do 5 800 otáčok, čo znamená, že Corsa OPC má dostatok energie v širokom pásme. V spojení so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou s kratšími dráhami radenia zvláda stovku za 6,8 sekundy, čo je o štyri desatiny rýchlejšie ako predchádzajúca generácia a na chlp rovnako s jej limitovanou edíciou Nurburgring.
To sú slušné čísla. Navyše sa môže Opel pochváliť, že síce zanedbateľne, ale predsa dominuje jednou desatinou sekundy v zrýchlení nad svojím odvekým súperom – Fordom Fiesta ST. A naloží mu aj v maximálnej rýchlosti 230 km/h. To sa pochopiteľne nemohlo obísť bez aerodynamického tuningu a úprav podvozku. Corsa OPC disponuje väčšími sacími otvormi v prednom nárazníku, ale aj štrbinou v prednej kapote. Drsný výraz jej dodávajú hliníkové prvky po stranách a rozšírené prahy.
Vzadu je dominantou strešné krídlo, ktoré sa dodáva v dvoch veľkostiach, a dvojica koncoviek výfukov Remus, zasadených v difúzore. Tie nahradili pôvodne centrálne umiestnený „lauf“. Podvozok znížený o 10 mm dopĺňajú špeciálne 17-palcové disky kolies obuté pneumatikami Michelin s profilom 215/45, ukrývajúce brzdovú sústavu Brembo s 308-milimetrovými kotúčmi na prednej náprave. A keď sme už pri šasi, spomeňme, že ho Opel ladil na okruhu v Dudenhofene spolu so spoločnosťou Koni.
Tá dodala pre Corsu OPC tlmiče FSD (Frequency Selective Damping). Ich bližšiu funkciu Opel síce nepopisuje, ale pravdepodobne pôjde o adaptívnu technológiu schopnú prispôsobiť tvrdosť pruženia buď bežnej jazde, alebo okruhu. To isté platí o elektronike. Trakčný systém TC je v móde Competition deaktivovaný a ESP reaguje až na limite. Stabilizáciu je však možné vypnúť úplne. Komu to nestačí, ponúkne Opel balík Performance Package.
V takomto prípade bude Corsa vybavená 18-palcovými diskami, väčšími brzdovými kotúčmi s priemerom až 330 mm a najmä diferenciálom Dexler s mechanickou uzávierkou, ktorý ocenia najmä milovníci ostrej jazdy. Pritom by mala byť Corsa OPC podľa Opla priateľská aj pri každodennom civilnom využití. S tým súvisí ekonomika prevádzky. Toto malé žihadlo si na 100 km jazdy vypýta priemerne len 7,5 litra benzínu.
Nešetrilo sa ani na interiéri. OPC dostalo do vienka kožou obšité sedadlá Recaro, antikorové pedále, sploštený športový volant s koženým vencom či špeciálnu hlavicu radiacej páky. Nechýba multimediálne rozhranie IntelliLink s dotykovou obrazovkou. Corsa OPC absolvuje svetovú premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve. Dodávať by sa mala ešte pred začiatkom leta. K dispozícii bude len v 3-dverovej verzii.