DS 4: Tri nové motory a spotreba nižšia až o 29 %

Prémiový francúzsky hatchback dostal už vlani nielen facelift, ale aj dva nové motory. V Ženeve k nim pribudnú ďalšie tri. Hviezdou je diesel 2,0 BlueHDi s výkonom až 133 kW.

10.02.2015 06:00
debata (4)
Po vlaňajšom facelifte dostal prémiový... Foto: Citroën
Citroën DS4 - 2015 Po vlaňajšom facelifte dostal prémiový hatchback DS4 nové svetlá a tri nové farby laku strechy, ktoré rozširujú možnosti personalizácie.

Citroën DS4, teda pardon, iba DS4, pretože vlani vytvoril Citroën z tejto divízie samostatnú značku, pokračuje v modernizácii pod kapotou. Na jeseň začal v jeho službách pracovať preplňovaný trojvalec 1,2 PureTech s výkonom 96 kW, ktorý nahradil pôvodný atmosférický agregát 1,6 VTi, a tiež nový diesel 1,6 BlueHDi s výkonom 88 kW. A teraz tu máme hneď tri ďalšie novinky, z ktorých jedna spaľuje benzín a dve naftu. Spája ich najmä emisná norma Euro 6.

V benzínovom portfóliu je novinkou preplňovaný 4-valec 1,6 THP s výkonom 121 kW, ktorý strieda pohonnú jednotku s tým istým označením aj objemom, ale s výkonom nižším o tri kilowatty. Spojený bude štandardne so 6-stupňovým automatom Aisin s hydrodynamickým meničom. Čo je však podstatné, okrem mierneho nárastu výkonu došlo k radikálnemu zníženiu spotreby, aspoň tej papierovej.

Pod kapotou pribudli tri nové motory –... Foto: Citroën
Citroën DS4 - 2015 Pod kapotou pribudli tri nové motory – benzínový 1,6 THP 165, 2,0 BlueHDi 150 a 2,0 BlueHDi 180. Všetky spĺňajú prísnu emisnú normu Euro 6.

Citroën tvrdí, že DS4 1,6 THP 165 si na 100 km vystačí priemerne s 5,5 litrami benzínu, čo je redukcia až o 29 %! To aj vďaka sériovému štart-stop systému. Ešte úspornejšie však budú dva nové diesely 2,0 BlueHDi. Slabší je naladený na 110 kW a 370 Nm krútiaceho momentu, pričom spolupracuje so 6-stupňovým manuálom a štart-stop systémom. Priemerne skonzumuje len 3,9 litra nafty, čo je o 20 % menej v porovnaní s jeho predchodcom.

Na stovku zrýchli za 8,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 207 km/h. Silnejší diesel ponúkne až 133 kW a 400 Nm krútiaceho momentu, čím vytvára nový naftový vrchol v ponuke DS4. Spojený bude výlučne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Na 100 km spotrebuje 4,3 litra paliva. Jeho dynamické parametre však ostávajú zatiaľ tajomstvom, podobne ako v prípade benzínovej novinky.

Okrem motorov prináša DS4 aj dva úplne nové prvky výbavy. V prvom rade je to bezkľúčový vstup a štartovanie HFAS (Hands-Free Access a Start Up) a v druhom 7-palcový dotykový displej multimediálneho rozhrania, ktorý DS4 preberá z novších koncernových modelov, napríklad Citroënu C4 Cactus či Peugeotu 308. V tomto modelovom roku sa môže DS4 tiež pýšiť novými svetlami a troma novými lakmi karosérie – Black Pearl, Blue Virtual a Whisper.

Citroën DS4 - 2015
Citroën DS4 - 2015
+3Citroën DS4 - 2015

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Citroen #Citroën DS4 #DS4 #BlueHDi
Články podľa značiek