Pulsar bol doteraz v ponuke len s dvojicou motorov Renault. Benzínovú alternatívu zastupoval preplňovaný 4-valec 1,2 DIG-T 85 kW), v Renaulte nazývaný 1,2 TCe, a naftu dobre známy diesel 1,5 dCi (81 kW). Teraz prišiel rad aj na čosi silnejšie. Ponuku obohatí japonský benzínový 4-valec 1,6 DIG-T, známy napríklad z Juke alebo Qashqaia. Vďaka preplňovaniu dosahuje výkon 140 kW, čo začína tak trochu zaváňať svetom hothatchov, samozrejme, len do času, kým Nissan dokončí svoj ostrý Pulsar Nismo.

V každom prípade v spojení s krútiacim momentom 240 Nm to pre zákazníkov znamená viac dynamiky. Pulsar zrýchľuje s novou pohonnou jednotkou a so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou na 100 km/h za 7,7 sekundy, čo je priepastný rozdiel v porovnaní s motorom 1,2 DIG-T, ktorý potrebuje o tri sekundy viac. Maximálna rýchlosť je 217 km/h. Za svoje služby si preplňovaná jednašestka vypýta na 100 km „laboratórnych“ 5,7 litra paliva. Kontinuálna prevodovka CVT k dispozícii nebude.

Zato sa bude môcť táto top verzia pochváliť bohatšou výbavou. Chýbať nebudú 17-palcové disky kolies, diódové svetlá, chrómová koncovka výfuku, ale aj karbónové dekory v interiéri. Tým sa bude najsilnejší Pulsar líšiť od štandardných verzií Accenta a Tekna, z ktorých vychádza. Na Slovensku štartuje Pulsar 1,6 DIG-T vo výbave Accenta na cene 18 950 eur. Zákazníci si tak v porovnaní so slabším benzínovým turbom 1,2 DIG-T priplatia v tom istom stupni vybavenia až 4 000 eur.
Technické údaje
Motor | 1,2 DIG-T | 1,2 DIG-T CVT | 1,6 DIG-T | 1,5 dCi |
---|---|---|---|---|
Objem motora (ccm) | 1 197 | 1 197 | 1 618 | 1 461 |
Max. výkon (kW/ot.) | 85/4 500 | 85/4 500 | 140/5 600 | 81/4 000 |
Max. Krút. Moment (Nm/ot.) | 190/2 000 | 165/1 750 | 240/2 000 | 260/1 750 |
Prevodovka | 6M | CVT | 6M | 6M |
Max. rýchlosť (km/h) | 190 | 185 | 217 | 190 |
0 – 100 km/h (s) | 10,7 | 12,7 | 7,7 | 11,5 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,0 | 5,1 | 5,7 | 3,6 |